«Φωτιά» στη ναυσιπλοΐα βάζει η διώρυγα της Νικαράγουα
Διπλωματικός πυρετός σε Ουάσιγκτον και Πεκίνο
Δημοσιεύθηκε: 08 Ιουλίου 2014, 12:53..
Στις ΗΠΑ επικρατεί διπλωματικός πυρετός καθώς η Ουάσιγκτον δεν βλέπει με καλό μάτι την κίνηση αυτή των Κινέζων μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα από τα σύνορά τους και αναμένουν ένταση της αντιπαράθεσης μεταξύ των δύο υπερδυνάμεων.
.
Ήδη τον 19ο αιώνα αυτή η ιδέα θεωρούνταν συναρπαστική από εξερευνητές, μηχανικούς αλλά και πολιτικούς. Το δρόμο για την κατασκευή νέας διώρυγας στη Νικαράγουα που θα συνδέει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωκεανό άνοιξε ο πρόεδρος της χώρας. Ο Ντανιέλ Ορτέγκα υπέβαλε στη βουλή ένα νομοσχέδιο το οποίο εγκαινιάζει επισήμως την διαδικασία εξεύρεσης διεθνών επενδυτών, το οποίο και εγκρίθηκε με μεγάλη πλειοψηφία.
...
Το τεράστιο αυτό πρότζεκτ αναμένεται να κοστίσει περί τα 30 δις ωστόσο μακροπρόθεσμα θα αποφέρει πολύ περισσότερα στα κρατικά ταμεία. Οι επικριτές του εγχειρήματος χαρακτηρίζουν τα σχέδια μη ρεαλιστικά και κατηγορούν την κυβέρνηση ότι προσπαθεί να αποπροσανατολίσει από τη φτώχεια που μαστίζει τη χώρα.
.
Σχέδια για την κατασκευή μιας διώρυγας που θα συνδέει τους δυο μεγαλύτερους ωκεανούς υπήρχαν στις ΗΠΑ ήδη από τα τέλη του 19ου αιώνα. Τελικά επελέγη όμως ο Παναμάς και η γνωστή πλέον, μήκους 82 χλμ. διώρυγα που άρχισε να κατασκευάζεται το 1880 και ολοκληρώθηκε το 1914. Η διαχείριση της διώρυγας ήταν σε αμερικανικά χέρια μέχρι το 1999, οπότε και οι ΗΠΑ μεταβίβασαν τον έλεγχο στην κυβέρνηση του Παναμά.
Από τη διώρυγα του Παναμά περνά ετησίως το 5% του παγκόσμιου εμπορίου. Από το 1999, οπότε και ο Παναμάς διαχειρίζεται τη διώρυγα, εισρέουν στα κρατικά ταμεία περίπου ένα δις δολάρια το χρόνο (περίπου 792 εκατομμύρια ευρώ).
«Το κανάλι στο έδαφος της Νικαράγουα από τα ανατολικά προς τα δυτικά, κατ' εκτίμηση έχει συνολικό μήκος 278 χιλιόμετρα συμπεριλαμβανομένων και των 105 χιλιομέτρων στη λίμνη Κοσίμπολκα», δήλωσε ο μηχανικός Ντονγκ Γιουνγκ Σονγκ κατά τη διάρκεια μιας σύσκεψης με κυβερνητικούς και πανεπιστημιακούς αξιωματούχους στη Μανάγκουα.
Το κανάλι θα ξεκινά στις εκβολές του ποταμού Μπρίτο, στην ακτή του Ειρηνικού, θα περνά από τη λίμνη Κοσίμπολκα και από τους παραποτάμους της και θα οδηγεί στην Καραϊβική Θάλασσα, σε μια κατασκευή που επιλέχτηκε καθώς θεωρείται η πιο φιλική προς το περιβάλλον.
.
Το 2013, η κυβέρνηση της Νικαράγουας έδωσε στην κινεζική εταιρεία με έδρα το Χονγκ Κονγκ HKND, την παραχώρηση για την κατασκευή και λειτουργία του νέου καναλιού που θεωρείται εναλλακτική λύση για τη διώρυγα του Παναμά.
No comments:
Post a Comment