The Hellenic Navy (HN) (Greek: Πολεμικό Ναυτικό, Polemikó Naftikó, abbreviated ΠΝ) is the naval force of Greece, part of the Greek Armed Forces. The modern Greek navy has its roots in the naval forces of various Aegean Islands, which fought in the Greek War of Independence. During the periods of monarchy (1833–1924 and 1936–1973) it was known as the Royal Navy (Βασιλικόν Ναυτικόν, Vasilikón Naftikón, abbreviated ΒΝ).The total displacement of all the navy's vessels is approximately 150,000 tons.The motto of the Hellenic Navy is "Μέγα το της Θαλάσσης Κράτος" from Thucydides' account of Pericles' oration on the eve of the Peloponnesian War. This has been roughly translated as "Great is the country that controls the sea". The Hellenic Navy's emblem consists of an anchor in front of a crossed Christian cross and trident, with the cross symbolizing Greek Orthodoxy, and the trident symbolizing Poseidon, the god of the sea in Greek mythology. Pericles' words are written across the top of the emblem. "The navy, as it represents a necessary weapon for Greece, should only be created for war and aim to victory."...............The Hellenic Merchant Marine refers to the Merchant Marine of Greece, engaged in commerce and transportation of goods and services universally. It consists of the merchant vessels owned by Greek civilians, flying either the Greek flag or a flag of convenience. Greece is a maritime nation by tradition, as shipping is arguably the oldest form of occupation of the Greeks and a key element of Greek economic activity since the ancient times. Nowadays, Greece has the largest merchant fleet in the world, which is the second largest contributor to the national economy after tourism and forms the backbone of world shipping. The Greek fleet flies a variety of flags, however some Greek shipowners gradually return to Greece following the changes to the legislative framework governing their operations and the improvement of infrastructure.Blogger Tips and Tricks
This is a bilingual blog in English and / or Greek and you can translate any post to any language by pressing on the appropriate flag....Note that there is provided below a scrolling text with the 30 recent posts...Αυτό είναι ένα δίγλωσσο blog στα Αγγλικά η/και στα Ελληνικά και μπορείτε να μεταφράσετε οποιοδήποτε ποστ σε οποιαδήποτε γλώσσα κάνοντας κλικ στη σχετική σημαία. Σημειωτέον ότι παρακάτω παρέχεται και ένα κινούμενο κείμενο με τα 30 πρόσφατα ποστς....This is a bilingual blog in English and / or Greek and you can translate any post to any language by pressing on the appropriate flag....Note that there is provided below a scrolling text with the 30 recent posts...Αυτό είναι ένα δίγλωσσο blog στα Αγγλικά η/και στα Ελληνικά και μπορείτε να μεταφράσετε οποιοδήποτε ποστ σε οποιαδήποτε γλώσσα κάνοντας κλικ στη σχετική σημαία. Σημειωτέον ότι παρακάτω παρέχεται και ένα κινούμενο κείμενο με τα 30 πρόσφατα ποστς.........

Tuesday, July 8, 2014

H διώρυγα της Νικαράγουα..[ 4234]


«Φωτιά» στη ναυσιπλοΐα βάζει η διώρυγα της Νικαράγουα

Διπλωματικός πυρετός σε Ουάσιγκτον και Πεκίνο
Δημοσιεύθηκε: 08 Ιουλίου 2014, 12:53
«Φωτιά» στη ναυσιπλοΐα βάζει η διώρυγα της Νικαράγουα
Αλλαγή δεδομένων στη ναυσιπλοΐα και μεγάλες αλλαγές στο παγκόσμιο εμπόριο φέρνει η είδηση της δημιουργίας διώρυγας στη Νικαράγουα όπου θα συνδέει τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό ωκεανό καθώς θα δημιουργηθούν νέοι δρόμοι και θα υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός με την αντίστοιχη διώρυγα του Παναμά. Η είδηση της διάνοιξης διώρυγας στη Νικαράγουα που θα συνδέει τους δυο ωκεανούς τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό που ανακοίνωσε η κυβέρνηση της χώρας σε συνεργασία με κινεζική εταιρεία και θα περνάει από τη λίμνη Κοσίμπολκα, έχει σημάνει συναγερμό στην Ουάσιγκτον.
.. 
Στις ΗΠΑ επικρατεί διπλωματικός πυρετός καθώς η Ουάσιγκτον δεν βλέπει με καλό μάτι την κίνηση αυτή των Κινέζων μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα από τα σύνορά τους και αναμένουν ένταση της αντιπαράθεσης μεταξύ των δύο υπερδυνάμεων. 
.
Ήδη τον 19ο αιώνα αυτή η ιδέα θεωρούνταν συναρπαστική από εξερευνητές, μηχανικούς αλλά και πολιτικούς. Το δρόμο για την κατασκευή νέας διώρυγας στη Νικαράγουα που θα συνδέει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωκεανό άνοιξε ο πρόεδρος της χώρας. Ο Ντανιέλ Ορτέγκα υπέβαλε στη βουλή ένα νομοσχέδιο το οποίο εγκαινιάζει επισήμως την διαδικασία εξεύρεσης διεθνών επενδυτών, το οποίο και εγκρίθηκε με μεγάλη πλειοψηφία. 
...
Το τεράστιο αυτό πρότζεκτ αναμένεται να κοστίσει περί τα 30 δις ωστόσο μακροπρόθεσμα θα αποφέρει πολύ περισσότερα στα κρατικά ταμεία. Οι επικριτές του εγχειρήματος χαρακτηρίζουν τα σχέδια μη ρεαλιστικά και κατηγορούν την κυβέρνηση ότι προσπαθεί να αποπροσανατολίσει από τη φτώχεια που μαστίζει τη χώρα.
.
Σχέδια για την κατασκευή μιας διώρυγας που θα συνδέει τους δυο μεγαλύτερους ωκεανούς υπήρχαν στις ΗΠΑ ήδη από τα τέλη του 19ου αιώνα. Τελικά επελέγη όμως ο Παναμάς και η γνωστή πλέον, μήκους 82 χλμ. διώρυγα που άρχισε να κατασκευάζεται το 1880 και ολοκληρώθηκε το 1914. Η διαχείριση της διώρυγας ήταν σε αμερικανικά χέρια μέχρι το 1999, οπότε και οι ΗΠΑ μεταβίβασαν τον έλεγχο στην κυβέρνηση του Παναμά.



Από τη διώρυγα του Παναμά περνά ετησίως το 5% του παγκόσμιου εμπορίου. Από το 1999, οπότε και ο Παναμάς διαχειρίζεται τη διώρυγα, εισρέουν στα κρατικά ταμεία περίπου ένα δις δολάρια το χρόνο (περίπου 792 εκατομμύρια ευρώ).


«Το κανάλι στο έδαφος της Νικαράγουα από τα ανατολικά προς τα δυτικά, κατ' εκτίμηση έχει συνολικό μήκος 278 χιλιόμετρα συμπεριλαμβανομένων και των 105 χιλιομέτρων στη λίμνη Κοσίμπολκα», δήλωσε ο μηχανικός Ντονγκ Γιουνγκ Σονγκ κατά τη διάρκεια μιας σύσκεψης με κυβερνητικούς και πανεπιστημιακούς αξιωματούχους στη Μανάγκουα.

Το κανάλι θα ξεκινά στις εκβολές του ποταμού Μπρίτο, στην ακτή του Ειρηνικού, θα περνά από τη λίμνη Κοσίμπολκα και από τους παραποτάμους της και θα οδηγεί στην Καραϊβική Θάλασσα, σε μια κατασκευή που επιλέχτηκε καθώς θεωρείται η πιο φιλική προς το περιβάλλον.
.
Το 2013, η κυβέρνηση της Νικαράγουας έδωσε στην κινεζική εταιρεία με έδρα το Χονγκ Κονγκ HKND, την παραχώρηση για την κατασκευή και λειτουργία του νέου καναλιού που θεωρείται εναλλακτική λύση για τη διώρυγα του Παναμά.

No comments: