The Hellenic Navy (HN) (Greek: Πολεμικό Ναυτικό, Polemikó Naftikó, abbreviated ΠΝ) is the naval force of Greece, part of the Greek Armed Forces. The modern Greek navy has its roots in the naval forces of various Aegean Islands, which fought in the Greek War of Independence. During the periods of monarchy (1833–1924 and 1936–1973) it was known as the Royal Navy (Βασιλικόν Ναυτικόν, Vasilikón Naftikón, abbreviated ΒΝ).The total displacement of all the navy's vessels is approximately 150,000 tons.The motto of the Hellenic Navy is "Μέγα το της Θαλάσσης Κράτος" from Thucydides' account of Pericles' oration on the eve of the Peloponnesian War. This has been roughly translated as "Great is the country that controls the sea". The Hellenic Navy's emblem consists of an anchor in front of a crossed Christian cross and trident, with the cross symbolizing Greek Orthodoxy, and the trident symbolizing Poseidon, the god of the sea in Greek mythology. Pericles' words are written across the top of the emblem. "The navy, as it represents a necessary weapon for Greece, should only be created for war and aim to victory."...............The Hellenic Merchant Marine refers to the Merchant Marine of Greece, engaged in commerce and transportation of goods and services universally. It consists of the merchant vessels owned by Greek civilians, flying either the Greek flag or a flag of convenience. Greece is a maritime nation by tradition, as shipping is arguably the oldest form of occupation of the Greeks and a key element of Greek economic activity since the ancient times. Nowadays, Greece has the largest merchant fleet in the world, which is the second largest contributor to the national economy after tourism and forms the backbone of world shipping. The Greek fleet flies a variety of flags, however some Greek shipowners gradually return to Greece following the changes to the legislative framework governing their operations and the improvement of infrastructure.Blogger Tips and Tricks
This is a bilingual blog in English and / or Greek and you can translate any post to any language by pressing on the appropriate flag....Note that there is provided below a scrolling text with the 30 recent posts...Αυτό είναι ένα δίγλωσσο blog στα Αγγλικά η/και στα Ελληνικά και μπορείτε να μεταφράσετε οποιοδήποτε ποστ σε οποιαδήποτε γλώσσα κάνοντας κλικ στη σχετική σημαία. Σημειωτέον ότι παρακάτω παρέχεται και ένα κινούμενο κείμενο με τα 30 πρόσφατα ποστς....This is a bilingual blog in English and / or Greek and you can translate any post to any language by pressing on the appropriate flag....Note that there is provided below a scrolling text with the 30 recent posts...Αυτό είναι ένα δίγλωσσο blog στα Αγγλικά η/και στα Ελληνικά και μπορείτε να μεταφράσετε οποιοδήποτε ποστ σε οποιαδήποτε γλώσσα κάνοντας κλικ στη σχετική σημαία. Σημειωτέον ότι παρακάτω παρέχεται και ένα κινούμενο κείμενο με τα 30 πρόσφατα ποστς.........

Tuesday, September 29, 2009

Σχηματισμός κυβέρνησης στην Πορτογαλία..[ 432 ]

Πάζλ για δυνατούς λύτες ο σχηματισμός κυβέρνησης στην Πορτογαλία

Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα

TO ΒΗΜΑ- ON LINE, Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2009 [ 13:28 ]

Συμμάχους αναζητεί ο νικητής των πορτογαλικών εκλογών και νυν πρωθυπουργός, Ζοζέ Σόκρατες, προκειμένου να σχηματίσει κυβέρνηση πλειοψηφίας.

Υπενθυμίζεται ότι το Σοσιαλιστικό Κόμμα του Σόκρατες κέρδισε τις εκλογές τις Κυριακής, ωστόσο, δεν κατάφερε να συγκεντρώσει την απόλυτη πλειοψηφία των εδρών, όπως είχε συμβεί πριν από τέσσερα χρόνια.

Οι επιλογές που έχει στη διάθεσή του είναι περιορισμένες: η ηττημένη των εκλογών πρόεδρος του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος, Μανουέλα Φερέιρα Λέιτε, έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν συνεργάζεται μαζί του.

«Δεν μπορώ να βρω τίποτα κοινό μεταξύ εμού και του μηχανικού Σόκρατες» είχε δηλώσει η 68χρονη πολιτικός πριν από λίγες εβδομάδες.

Ωστόσο, η γκρίνια στο εσωτερικό του κόμματός της έχει αρχίσει να γίνεται έντονη μετά το πολύ κακό εκλογικό αποτέλεσμα. Οι σοσιαλδημοκράτες εμφανίζονταν (στις δημοσκοπήσεις) να δίνουν μάχη στήθος με στήθος με τους Σοσιαλιστές του Σόκρατες, για να τερματίσουν τελικά δεύτεροι με πολύ κακό ποσοστό: μόλις 29%.

Η ίδια, πάντως, η Λέιτε έχει δηλώσει ότι θα παραμείνει στην ηγεσία τουλάχιστον μέχρι τις δημοτικές εκλογές της 11ης Οκτωβρίου. Υπενθυμίζεται ότι από το κόμμα της Λέιτε προέρχεται ο νυν πρόεδρος της χώρας (και πρώην πρωθυπουργός) Άνιμπαλ Καβάκο Σίλβα, όπως και ο νυν πρόεδρος της Κομισιόν (επίσης πρώην πρωθυπουργός) Ζοζέ Μπαρόζο.

Οι υπόλοιπες επιλογές που έχει στη διάθεσή του ο Σόκρατες είναι εξαιρετικά περιορισμένες. Υπάρχει το Αριστερό Μπλοκ (ΒΕ) με 10% και το Κομμουνιστικό Κόμμα, ωστόσο, είναι πολύ δύσκολη η συνεργασία μαζί τους, αφού οι πολιτικές τους θέσεις διαφέρουν σημαντικά σε θέματα οικονομίας, αλλά και εξωτερικής πολιτικής (η συμμετοχή της Πορτογαλίας στο ΝΑΤΟ).

Η άλλη επιλογή που έχει στη διάθεσή του είναι το μικρό συντηρητικό Λαϊκό Κόμμα, το οποίο επίσης βγήκε ενισχυμένο από τις κάλπες. Ωστόσο, ούτε σε αυτή την περίπτωση βγαίνουν τα «κουκιά» της απόλυτης πλειοψηφίας στο Κοινοβούλιο, ενώ και εδώ οι πολιτικές διαφορές είναι αρκετές.

Σε κάθε περίπτωση μια τέτοια συνεργασία είχε υπάρξει και στο παρελθόν: το 1978, λίγο μετά την πτώση της δικτατορίας.

Πολιτικοί αναλυτές δεν αποκλείουν τελικά ο Σόκρατες να επιλέξει το μοναχικό δρόμο του σχηματισμού κυβέρνησης μειοψηφίας και της προσπάθειας συγκρότησης συμμαχιών, ανάλογα με το νομοσχέδιο και την πολιτική που θα εφαρμόζεται.

Ούτε και σε αυτή την περίπτωση τα έργο του θα είναι εύκολο: η ψήφιση του προϋπολογισμού, για παράδειγμα, είναι αδύνατη υπό τις παρούσες συνθήκες. Εκτός και αν τα κόμματα της Αντιπολίτευσης επιλέξουν την αποχή.

Υπάρχει ακόμα και το φιλόδοξο σχέδιο της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πορτογαλίας με την Ισπανία μέσω του ισπανικού τρένου υψηλής ταχύτητας AVE.

Το συγκεκριμένο έργο βρέθηκε στην «καρδιά» της προεκλογικής εκστρατείας με το κόμμα της Λέιτε (και την ίδια προσωπικά) να κατηγορούν τον Σόκρατες ότι εξυπηρετεί περισσότερο τα συμφέροντα της Ισπανίας από τα αντίστοιχα της Πορτογαλίας.

Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά για τη μικρή χώρα της Ιβηρικής Χερσονήσου: ακόμα και αυτό της πολιτικής αστάθειας και αβεβαιότητας.

No comments: