Ευθείες βολές ΕΕΑ κατά της Γερμανικής Λέσχης Αυτοκινήτου
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Τετάρτη, 5 Αυγούστου 2009 07:00
Με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο διαβεβαιώνει το επιβατικό κοινό ότι τα ελληνικά πλοία είναι απολύτως ασφαλή και αξιόπλοα, η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας.
Η Eνωση επισημαίνει ότι όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος σε όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας διενεργήθηκαν οι προβλεπόμενες και προγραμματισμένες επιθεωρήσεις κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Σύμφωνα με την πάγια πρακτική των λιμενικών αρχών, προσθέτει η ΕΕΑ, λίγο πριν από την καλοκαιρινή σεζόν αλλά και κατά τη διάρκειά της διενεργήθηκαν και έκτακτες επιθεωρήσεις.
«Οι επιθεωρήσεις αυτές, τόσο οι προγραμματισμένες όσο και οι έκτακτες, διενεργούνται από εξειδικευμένους και πιστοποιημένους επιθεωρητές σύμφωνα με την εθνική και διεθνή νομοθεσία και αφορούν όλους τους τομείς των πλοίων», αναφέρει και τονίζει:
«Κατά τη διάρκεια κάθε επιθεώρησης παρίστανται (εκτός από τους επιθεωρητές) ο πλοίαρχος του πλοίου και αρμόδια μέλη του πληρώματος ανάλογα με την επιστασία, συντάσσεται έκθεση επιθεώρησης η οποία υπογράφεται από όλους τους συμμετέχοντες και μετά οι επιθεωρητές παραδίδουν τις τυχόν επισημάνσεις, συστάσεις ή παρατηρήσεις στον πλοιοκτήτη».
Η Γερμανική Λέσχη
Παράλληλα εξαπολύει τα βέλη της κατά της Γερμανικής Λέσχης Αυτοκινήτου ADAC. Όπως επισημαίνει η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, η γερμανική ADAC είναι κάτι ανάλογο της Ελληνικής Λέσχης Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων «ΕΛΠΑ», δεν αποτελεί φορέα ελέγχου και πιστοποίησης επιβατηγών πλοίων και δεν είναι μέλος ή παράρτημα ούτε του αναγνωρισμένου νηογνώμονα Germanischer Lloyd, ούτε είναι μέλος του IACS αλλά και δεν έχει πιστοποιηθεί σχετικά από τη Διεύθυνση Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να έχει δικαίωμα και τεχνογνωσία επιθεώρησης πλοίων.
Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με την ΕΕΑ, μπορεί να επιθεωρεί ξενοδοχεία, εστιατόρια, πλοία, τρένα, αεροπλάνα κ.λπ. μέσα που μπορεί να χρησιμοποιήσουν τα μέλη της για τη μετακίνηση και τη διαμονή τους προκειμένου να κρίνει τις ανέσεις που αυτά παρέχουν, το επίπεδο εξυπηρέτησης, τις τιμές, την καθαριότητα κ.λπ. «Στην προκειμένη περίπτωση όμως βλέπουμε ότι δεν κάνει κανένα σχόλιο π.χ. για την καθαριότητα και την εξυπηρέτηση αλλά ασχολείται με άλλους τομείς όπως την πυρασφάλεια, την κατασκευή, την ευστάθεια και διάφορα άλλα», αναφέρει και προσθέτει:
«Τα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία που χαρακτηρίζονται ως «ελλιπή» ή «αρκετά ελλιπή» από την ADAC έχουν επιθεωρηθεί (τόσο κατά τις τακτικές όσο και κατά τις έκτακτες επιθεωρήσεις) από έγκυρους διεθνώς αναγνωρισμένους Νηογνώμονες και από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων (Ελληνικός κρατικός φορέας ελέγχου και πιστοποίησης πλοίων) και μετά από εξονυχιστικούς ελέγχους έχουν εφοδιασθεί με όλα τα προβλεπόμενα πιστοποιητικά ασφαλείας και αξιοπλοΐας».
Τα ερωτήματα
Για τις ενέργειες της ADAC οι ακτοπλόοι παραθέτουν μια σειρά ερωτημάτων:
Γιατί επιλέγουν τα πλοία αυτά και όχι άλλα;
Γιατί επιλέγουν τόσα πλοία και όχι λιγότερα ή περισσότερα;
Πώς ξέρουμε αν έχουν επιθεωρήσει και άλλα πλοία και το αποκρύπτουν;
Με ποια κριτήρια και με βάση ποιους κανονισμούς επιθεωρούν τα πλοία;
Πώς ξέρουμε αν έχουν τα ίδια μέτρα και σταθμά για όλα τα πλοία;
Πώς αποφασίζουν τι είναι σημαντικό και τι όχι;
Τους προβλημάτισε το γεγονός ότι οι απόψεις τους είναι αντίθετες με τις απόψεις των καθ' ύλην αρμοδίων οι οποίοι έχουν χορηγήσει πιστοποιητικά;
«Ο τρόπος διενέργειας της κατ' ευφημισμόν έρευνας, το αντικείμενό της αλλά και τα δήθεν ευρήματά της θέτουν εν αμφιβόλω την αντικειμενικότητα του συλλόγου ADAC. Εάν μάλιστα λάβει κανείς υπ' όψιν του και το χρόνο που επελέγη για να δημοσιοποιηθούν τα αποτελέσματα αυτά είναι προφανές ότι η έρευνα αυτή εντάσσεται στην προσπάθεια για αποθάρρυνση των Γερμανών να ταξιδέψουν στο εξωτερικό.
Σημειωτέον ότι η Ένωση και τα μέλη της δεν έχουν λάβει παρατηρήσεις από Γερμανούς τουρίστες ή από τουρίστες άλλων εθνικοτήτων σχετικά με την κατασκευή και ευστάθεια των πλοίων τους», υπογραμμίζουν οι ακτοπλόοι.