The Hellenic Navy (HN) (Greek: Πολεμικό Ναυτικό, Polemikó Naftikó, abbreviated ΠΝ) is the naval force of Greece, part of the Greek Armed Forces. The modern Greek navy has its roots in the naval forces of various Aegean Islands, which fought in the Greek War of Independence. During the periods of monarchy (1833–1924 and 1936–1973) it was known as the Royal Navy (Βασιλικόν Ναυτικόν, Vasilikón Naftikón, abbreviated ΒΝ).The total displacement of all the navy's vessels is approximately 150,000 tons.The motto of the Hellenic Navy is "Μέγα το της Θαλάσσης Κράτος" from Thucydides' account of Pericles' oration on the eve of the Peloponnesian War. This has been roughly translated as "Great is the country that controls the sea". The Hellenic Navy's emblem consists of an anchor in front of a crossed Christian cross and trident, with the cross symbolizing Greek Orthodoxy, and the trident symbolizing Poseidon, the god of the sea in Greek mythology. Pericles' words are written across the top of the emblem. "The navy, as it represents a necessary weapon for Greece, should only be created for war and aim to victory."...............The Hellenic Merchant Marine refers to the Merchant Marine of Greece, engaged in commerce and transportation of goods and services universally. It consists of the merchant vessels owned by Greek civilians, flying either the Greek flag or a flag of convenience. Greece is a maritime nation by tradition, as shipping is arguably the oldest form of occupation of the Greeks and a key element of Greek economic activity since the ancient times. Nowadays, Greece has the largest merchant fleet in the world, which is the second largest contributor to the national economy after tourism and forms the backbone of world shipping. The Greek fleet flies a variety of flags, however some Greek shipowners gradually return to Greece following the changes to the legislative framework governing their operations and the improvement of infrastructure.Blogger Tips and Tricks
This is a bilingual blog in English and / or Greek and you can translate any post to any language by pressing on the appropriate flag....Note that there is provided below a scrolling text with the 30 recent posts...Αυτό είναι ένα δίγλωσσο blog στα Αγγλικά η/και στα Ελληνικά και μπορείτε να μεταφράσετε οποιοδήποτε ποστ σε οποιαδήποτε γλώσσα κάνοντας κλικ στη σχετική σημαία. Σημειωτέον ότι παρακάτω παρέχεται και ένα κινούμενο κείμενο με τα 30 πρόσφατα ποστς....This is a bilingual blog in English and / or Greek and you can translate any post to any language by pressing on the appropriate flag....Note that there is provided below a scrolling text with the 30 recent posts...Αυτό είναι ένα δίγλωσσο blog στα Αγγλικά η/και στα Ελληνικά και μπορείτε να μεταφράσετε οποιοδήποτε ποστ σε οποιαδήποτε γλώσσα κάνοντας κλικ στη σχετική σημαία. Σημειωτέον ότι παρακάτω παρέχεται και ένα κινούμενο κείμενο με τα 30 πρόσφατα ποστς.........

Tuesday, October 14, 2014

Ανάσα από τη «βουτιά» στο πετρέλαιο ..[ 4798 ]

Ανάσα στην οικονομία και τα νοικοκυριά από τη «βουτιά» στο πετρέλαιο 

 ΗΜΕΡΗΣΙΑ
"Η" 14/10/2014

Ανάσα στην οικονομία και τα νοικοκυριά από τη «βουτιά» στο πετρέλαιο
Του Χάρη Σαββίδη και του Χρήστου Κολώνα
Tο μπρεντ διαπραγματευόταν στο Λονδίνο ακόμα και στα 88 δολ. - επίπεδο όπου έχει να βρεθεί από τα τέλη του 2010.

Κάτω από τα 85 δολάρια/βαρέλι υποχώρησε χθες τιμή του αργού πετρελαίου στην αγορά της Ν. Υόρκης, ενώ το μπρεντ διαπραγματευόταν στο Λονδίνο ακόμα και στα 88 δολ. - επίπεδο όπου έχει να βρεθεί από τα τέλη του 2010. 
Οι πτωτικές πιέσεις στην τιμή τροφοδοτήθηκαν το Σαββατοκύριακο από τις αυξανόμενες ενδείξεις αδυναμίας (ή απροθυμίας) αντίδρασης του ΟΠΕΚ.
.
Η βουτιά των διεθνών τιμών φέρνει ανάσα στην ελληνική αγορά και σε χιλιάδες νοικοκυριά καθώς φθηνότερο κατά 22 με 24 λεπτά το λίτρο σε σχέση με την περσινή περίοδο αναμένεται να είναι το πετρέλαιο θέρμανσης. Η διάθεσή του, που ξεκινά από αύριο 15 Οκτωβρίου, δεν αποκλείεται να είναι προβληματική λόγω της μη έγκυρης τοποθέτησης των συστημάτων εισροών - εκροών, όπως υποστηρίζουν οι πρατηριούχοι και έμποροι.
Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, οι τιμές λιανικής διαμορφώνονται στο 1,02 - 1,03 ευρώ το λίτρο. Το πετρέλαιο θέρμανσης κάνει πρεμιέρα με εντυπωσιακά χαμηλές τιμές, μιας και στις 15 Οκτωβρίου του 2013 πωλούνταν με τιμές κοντά στο 1,27 ευρώ το λίτρο.
Οι πρατηριούχοι και οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών επισημαίνουν δύο λόγους για τους οποίους η τιμή του πετρελαίου είναι χαμηλή. Στην μείωση του ΕΦΚ και στη συγκυρία που θέλει τις διεθνείς τιμές του αργού να ακολουθούν πτωτική πορεία τον τελευταίο μήνα.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) ζητά από τα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης παράταση για την τοποθέτηση των συστημάτων εισροών - εκροών στις δεξαμενές πετρελαίου θέρμανσης. Κι αυτό καθώς σε πολλές πόλεις της επαρχίας οι εγκαταστάτες δεν προλαβαίνουν να τοποθετήσουν τα συστήματα, ενώ λείπουν και εξαρτήματα.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ΠΟΠΕΚ στην επιστολή της: «Οι βασικοί λόγοι της μη ανταπόκρισης στη διάθεση πετρελαίου θέρμανσης, παραμένουν: α) η εκκρεμότητα ογκομέτρησης χιλιάδων δεξαμενών, από μόνον τέσσερις διαπιστευμένες και πιστοποιημένες εταιρείες από το ΕΣΥΔ, και β) η μη ολοκλήρωση από τις εταιρείες εγκατάστασης του συστήματος εισροών - εκροών σε πρατηριούχους και εμπόρους, λόγω έλλειψης εξαρτημάτων του συστήματος και αδυναμίας να ανταποκριθούν στα χρονοδιαγράμματα εγκατάστασης».
.
Καμιά αλλαγή
Η κυβέρνηση της Βενεζουέλας κάλεσε τα υπόλοιπα κράτη-μέλη του Οργανισμού να συναντηθούν εκτάκτως για να συζητήσουν μείωση της παραγωγής, αλλά έλαβε αρνητική απάντηση. Εκπρόσωπος της κυβέρνησης του Κουβέιτ υποστήριξε την Κυριακή ότι δεν θα γίνει κάποια έκτακτη συνάντηση και ότι στην προγραμματισμένη σύνοδο της 27ης Νοεμβρίου είναι απίθανο να ληφθεί απόφαση μείωσης της τιμής.
Οι πτωτικές πιέσεις στην τιμή του πετρελαίου προκαλούνται από τη διαφαινόμενη παγκόσμια επιβράδυνση. Αντιδρώντας σε αυτή, η Σαουδική Αραβία αποφάσισε να αδιαφορήσει για τους εταίρους της στο καρτέλ και να αυξήσει μονομερώς την παραγωγή της. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters, η σαουδαραβική πλευρά εμφανίζεται ικανοποιημένη με τα τρέχοντα επίπεδα τιμής και έτοιμη να αποδεχθεί ακόμα χαμηλότερα, αρκεί να διατηρήσει και να μεγαλώσει το δικό της μερίδιο στην αγορά.
Η χώρα που παράγει σχεδόν το ένα τρίτο της παραγωγής του ΟΠΕΚ φέρεται διατεθειμένη να αποδεχθεί τιμές κάτω από τα 90 ή ακόμα και τα 80 δολ./βαρέλι για την επόμενη διετία. Ελπίζει, έτσι, ότι θα περιοριστούν οι επενδύσεις για εξόρυξη από σχιστολιθικά πετρώματα ή μεγάλα θαλάσσια βάθη.
Το τελευταίο διάστημα η σαουδαραβική πλευρά ζητά από τους πελάτες να δεσμευτούν σε βάθος χρόνου, προσφέροντας τις τρέχουσες, σχετικά χαμηλές τιμές. Μείωση της τιμής ανακοίνωσε την Κυριακή και το Ιράκ, προσφέροντας έκπτωση 3,15 δολ./βαρέλι σε σχέση με την τιμή αναφοράς Ομάν-Ντουμπάι για το αργό πετρέλαιο της Βασόρας και 5,4 δολ. κάτω από την τιμή του μπρεντ για τους Ευρωπαίους πελάτες.
Ο υπουργός Πετρελαίου του Κουβέιτ δήλωσε ότι η υποχώρηση της τιμής δεν τον ανησυχεί, καθώς υπάρχει φυσικός «πάτος» κάπου στα 76-77 δολάρια, όπου είναι το κόστος παραγωγής στις ΗΠΑ και τη Ρωσία.
.
Ρωσία
Το πλήγμα για την τελευταία είναι ήδη τεράστιο, καθώς οι απώλειες εσόδων από το πετρέλαιο έρχονται σε μια δύσκολη συγκυρία εξαιτίας των δυτικών κυρώσεων. Σύμφωνα με το Bloomberg η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας έχει δαπανήσει 6 δισ. δολ. το τελευταίο 10ήμερο για να στηρίξει το ρούβλι, που βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση.

Οι πληθωριστικές πιέσεις στη ρωσική οικονομία εντείνονται και ήδη ακούγεται ότι αν χρειαστεί η κυβέρνηση θα επιβάλει καθεστώς διατίμησης σε βασικά αγαθά. Προωθεί, παράλληλα, στενότερες σχέσεις με την Κίνα, ανακοινώνοντας νέα τριετή γραμμή swap ύψους 150 δισ. γιουάν (19,3 δισ. ευρώ) και προωθώντας το διμερές εμπόριο σε τρόφιμα και πρώτες ύλες, ώστε μικρότερο μέρος των εισαγωγών να αποτιμάται σε δολάρια και άρα να επηρεάζεται από την εξασθένηση του ρουβλίου.
.
OΠEK
Tο καρτέλ των πετρελαιοπαραγωγών κρατών έχει δώδεκα μέλη, εκ των οποίων 6 βρίσκονται στη Mέση Aνατολή, τέσσερα στην Aφρική και τα υπόλοιπα δύο στη Λ. Aμερική.

.
Σαουδική Aραβία
O μεγαλύτερος παραγωγός του OΠEK είναι η Σαουδική Aραβία, που παράγει σχεδόν 9 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως, ενώ η συνολική παραγωγή του καρτέλ δεν ξεπερνά τα 34 εκατ. βαρέλια.

Στρατόπεδα
Σε Σαουδική Aραβία, Kατάρ και Hνωμένα Aραβικά Eμιράτα τα σημερινά επίπεδα τιμής του πετρελαίου είναι άκρως ικανοποιητικά, ενώ θα μπορούσαν να γίνουν ανεκτά ακόμα και χαμηλότερα. Δεν ισχύει το ίδιο για τα υπόλοιπα κράτη-μέλη και κυρίως το Iράν και τη Bενεζουέλα.

No comments: