14 σταθμοί από Γαλάτσι έως Γουδή
ΕΘΝΟΣ||«E» 26/9/2014
Περισσότερες από εννέα πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας θα
εξυπηρετήσει η νέα γραμμή του Μετρό από το Αλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδή,
που σχεδιάζεται να δημοπρατηθεί στο τέλος του χρόνου.
Με 12 χιλιόμετρα υπόγειας σήραγγας και 14 υπερσύγχρονους σταθμούς, θα
διασχίσει Γαλάτσι, Κυψέλη, Γκύζη, Εξάρχεια, Κολωνάκι, Καισαριανή,
Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή, εξυπηρετώντας καθημερινά τουλάχιστον 220.000
επιβάτες στις μετακινήσεις τους προς την Πανεπιστημιούπολη, τα
Δικαστήρια, τα μεγάλα νοσοκομεία και το εμπορικό κέντρο. Η νέα γραμμή θα
συνδέεται με τις υφιστάμενες 2 και 3 μέσω σηράγγων 800 μέτρων, στους
σταθμούς Ακαδημία και Ευαγγελισμός.Οπως διαβεβαίωσαν χθες ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, και ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας, η χρηματοδότηση του έργου, ύψους 1,2- 1,3 δισ. ευρώ, έχει διασφαλιστεί. Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αναμένεται να διαθέσει, μέσω χαμηλότοκου δανείου, 800 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το υπόλοιπο θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ.
«Οι επενδύσεις έρχονται στην καρδιά τη Αθήνας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών, επισημαίνοντας πως το έργο είχε σχεδόν ξεχαστεί εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Τώρα όμως θα προχωρήσει, ύστερα από μήνες συζητήσεων και διαπραγματεύσεων με την τράπεζα και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τόνισε τη σημασία του έργου για την ποιότητα ζωής των κατοίκων της πρωτεύουσας, για την αναβάθμιση της καθημερινότητας, αλλά και την ανάπτυξη, με τη δημιουργία χιλιάδων άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας.
Η γραμμή Αλσος Βεΐκου - Γουδή αποτελεί το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 (U), συνολικού μήκους 33 χιλιομέτρων. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα νέο Μετρό, αφού διαπνέεται από μία νέα φιλοσοφία, ενώ θα διαθέτει καινούργιο Κέντρο Ελέγχου χωρίς εξάρτηση από τις υφιστάμενες γραμμές.
.
Χωρίς οδηγό
Ενσωματώνει τις νέες τεχνολογίες με την εφαρμογή 46 διαφορετικών συστημάτων, με συρμούς χωρίς οδηγό και με σταθμούς που θα διαθέτουν πόρτες ασφαλείας πάνω στην αποβάθρα. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός πως όπου χωροθετούνται οι σταθμοί, θα γίνονται ουσιαστικές αναπλάσεις των γύρω περιοχών από την Αττικό Μετρό σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες.
Ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης, μαζί με τους δημάρχους Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου κ. Μαρκόπουλο, Κοντόσταυλο και την κ. Καφατσάκη, παραβρέθηκαν στη χθεσινή παρουσίαση του έργου, σηματοδοτώντας έτσι την επιθυμία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να συμμετάσχει ουσιαστικά στην υλοποίησή του.
Ο κ. Καμίνης επεσήμανε πως το σύνολο των Αθηναίων αγκαλιάζει το Μετρό και τόνισε πως η νέα γραμμή καλύπτει ένα εμφανές κενό, καθώς ανακουφίζει περιοχές που δεν εξυπηρετούνταν από το μέσο. Παράλληλα ζήτησε να υπάρξει ουσιαστική ενημέρωση και διαβούλευση με τους πολίτες ώστε να αποφευχθούν προβλήματα του παρελθόντος.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο κ. Χρυσοχοΐδης είπε πως η διαβούλευση είναι αναγκαία στη διάρκεια της οριστικής μελέτης, τόνισε ωστόσο, όπως και ο κ. Τσίτουρας, πως ο σχεδιασμός των σταθμών δεν αλλάζει. Οι μελέτες θα οριστικοποιηθούν μέσα στο επόμενο οκτάμηνο, ώστε όλα να είναι έτοιμα για την υποβολή των οικονομικών προσφορών των προεπιλεγέντων σε έναν χρόνο από σήμερα. Ολες σχεδόν οι εργασίες θα γίνονται υπόγεια ώστε να ελαχιστοποιηθεί, κατά το δυνατόν, η επιβάρυνση της πόλης. Προβλέπεται η χρήση Μετροπόντικα διπλής τροχιάς για την κατασκευή της σήραγγας και η μέθοδο της υπόγειας διάνοιξης και του ανοικτού ορύγματος για την κατασκευή των σταθμών.
Ο χρόνος διαδρομής από το Αλσος Βεΐκου μέχρι το κέντρο της Αθήνας θα είναι 10 λεπτά. Εκτός από την καθημερινή επιβατική κίνηση των 220.000 επιβατών (με προοπτική να αυξηθούν στους 310.000 όσο θα προχωράει η υλοποίηση της γραμμής 4), υπολογίζεται πως ο συνολικός πληθυσμός που θα εξυπηρετείται, σε ακτίνα 500 μέτρων από τους σταθμούς, φθάνει τις 285.000.
Μανίνα Νικολοπούλου
No comments:
Post a Comment