The Hellenic Navy (HN) (Greek: Πολεμικό Ναυτικό, Polemikó Naftikó, abbreviated ΠΝ) is the naval force of Greece, part of the Greek Armed Forces. The modern Greek navy has its roots in the naval forces of various Aegean Islands, which fought in the Greek War of Independence. During the periods of monarchy (1833–1924 and 1936–1973) it was known as the Royal Navy (Βασιλικόν Ναυτικόν, Vasilikón Naftikón, abbreviated ΒΝ).The total displacement of all the navy's vessels is approximately 150,000 tons.The motto of the Hellenic Navy is "Μέγα το της Θαλάσσης Κράτος" from Thucydides' account of Pericles' oration on the eve of the Peloponnesian War. This has been roughly translated as "Great is the country that controls the sea". The Hellenic Navy's emblem consists of an anchor in front of a crossed Christian cross and trident, with the cross symbolizing Greek Orthodoxy, and the trident symbolizing Poseidon, the god of the sea in Greek mythology. Pericles' words are written across the top of the emblem. "The navy, as it represents a necessary weapon for Greece, should only be created for war and aim to victory."...............The Hellenic Merchant Marine refers to the Merchant Marine of Greece, engaged in commerce and transportation of goods and services universally. It consists of the merchant vessels owned by Greek civilians, flying either the Greek flag or a flag of convenience. Greece is a maritime nation by tradition, as shipping is arguably the oldest form of occupation of the Greeks and a key element of Greek economic activity since the ancient times. Nowadays, Greece has the largest merchant fleet in the world, which is the second largest contributor to the national economy after tourism and forms the backbone of world shipping. The Greek fleet flies a variety of flags, however some Greek shipowners gradually return to Greece following the changes to the legislative framework governing their operations and the improvement of infrastructure.Blogger Tips and Tricks
This is a bilingual blog in English and / or Greek and you can translate any post to any language by pressing on the appropriate flag....Note that there is provided below a scrolling text with the 30 recent posts...Αυτό είναι ένα δίγλωσσο blog στα Αγγλικά η/και στα Ελληνικά και μπορείτε να μεταφράσετε οποιοδήποτε ποστ σε οποιαδήποτε γλώσσα κάνοντας κλικ στη σχετική σημαία. Σημειωτέον ότι παρακάτω παρέχεται και ένα κινούμενο κείμενο με τα 30 πρόσφατα ποστς....This is a bilingual blog in English and / or Greek and you can translate any post to any language by pressing on the appropriate flag....Note that there is provided below a scrolling text with the 30 recent posts...Αυτό είναι ένα δίγλωσσο blog στα Αγγλικά η/και στα Ελληνικά και μπορείτε να μεταφράσετε οποιοδήποτε ποστ σε οποιαδήποτε γλώσσα κάνοντας κλικ στη σχετική σημαία. Σημειωτέον ότι παρακάτω παρέχεται και ένα κινούμενο κείμενο με τα 30 πρόσφατα ποστς.........

Monday, March 17, 2014

Ελληνικό : AΕΠ και θέσεις εργασίας..[ 3836 ]

ΙΟΒΕ: Το Ελληνικό θα φέρει 1,2% του ΑΕΠ και 35.000 θέσεις εργασίας

ΕΘΝΟΣ On Line // 15:03 // 17/3/14

ΙΟΒΕ: Το Ελληνικό θα φέρει 1,2% του ΑΕΠ και 35.000 θέσεις εργασίας

Κατά 1,2% υψηλότερο θα είναι το 2025 το ΑΕΠ εάν ολοκληρωθεί η παραχώρηση του Ελληνικού, εκτιμά σε μελέτη του το ΙΟΒΕ



Τη μελέτη με τίτλο: «Η παραχώρηση και αξιοποίηση της περιοχής του Ελληνικού ως μοχλός ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία, μια αποτίμηση των μακροοικονομικών επιπτώσεων» δημοσίευσε σήμερα το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).
Η μελέτη, που διενεργήθηκε για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ, επικεντρώνεται στην αποτίμηση των αναπτυξιακών και δημοσιονομικών επιδράσεων στην ελληνική οικονομία από την παραχώρηση και την προτεινόμενη αξιοποίηση της περιοχής του Ελληνικού. Οι εκτιμήσεις που παρουσιάζονται στη μελέτη βασίζονται σε στοιχεία που διατέθηκαν από το Ταμείο και αξιοποιούν τη στατιστική πληροφόρηση που ήταν διαθέσιμη έως τον Ιούλιο του 2013.
Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ, η περιοχή του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού τόσο από άποψη μεγέθους της ελεύθερης διαθέσιμης έκτασης, όσο και λόγω της εγγύτητάς της με το κέντρο των Αθηνών, αποτελεί ένα εξαιρετικά προνομιακό αλλά και σπάνιο περιουσιακό στοιχείο που δύσκολα πλέον απαντά κανείς στα μητροπολιτικά κέντρα του ανεπτυγμένου κόσμου.
Η αξιοποίηση της περιοχής του πρώην αεροδρομίου θα έχει πολλαπλές θετικές επιδράσεις στην εγχώρια οικονομία: Αναπτυξιακές, δημοσιονομικές αλλά και ευρύτερες κοινωνικές και πολιτιστικές που θα συμβάλλουν αποφασιστικά στη γενικότερη αναβάθμιση της αστικής περιοχής της Αττικής, δίνοντας παράλληλα μια σημαντική αναπτυξιακή ώθηση στην ελληνική οικονομία.
Τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης του ΙΟΒΕ συνοψίζονται ως εξής:
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της μελέτης, η αξιοποίηση της περιοχής αναμένεται να συμβάλλει ώστε στην περίοδο 2014-2025 να δημιουργηθούν σταδιακά 35.000 νέες θέσεις εργασίας χωρίς να συνυπολογίζονται οι θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν από τη λειτουργία των εγκαταστάσεων σε μεσο-μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
Παράλληλα, σε όλη την περίοδο κατασκευής του έργου θα παρατηρηθεί σημαντική επιτάχυνση της οικονομικής δραστηριότητας οφειλόμενη στη συνδυασμένη επίδραση της αυξημένης επενδυτικής ζήτησης και ιδιωτικής κατανάλωσης, με αποτέλεσμα στο τέλος της περιόδου εκτίμησης (έτος 2025) το ΑΕΠ να είναι κατά 1,2% υψηλότερο από αυτό που θα ήταν αν δεν είχε παραχωρηθεί και αξιοποιηθεί η περιοχή. Τα αποτελέσματα αυτά θα είναι ασφαλώς πιο ισχυρά και διακριτά ειδικότερα για την οικονομία της περιφέρειας της Αττικής. Η μελέτη περιλαμβάνει αναλυτικά αποτελέσματα για τις επιδράσεις σε όλα τα βασικά μακροοικονομικά μεγέθη στην περίοδο 2014-2025 Ενδεικτικά, εκτιμάται ότι το επίπεδο της ιδιωτικής κατανάλωσης καθώς και το επίπεδο των συνολικών επενδύσεων θα είναι κατά 2,2% και 1,8% αντίστοιχα υψηλότερα στο τέλος της περιόδου.
Απειλή η μη παραχώρηση
Επιπλέον, εφόσον δεν παραχωρηθεί η περιοχή του Ελληνικού, η αναγκαία ισοδύναμη δημοσιονομική πολιτική που θα πρέπει να εφαρμοστεί για την ελάφρυνση του δημοσίου χρέους και την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων, θα οδηγήσει σε υποχώρηση του ΑΕΠ κατά 0,3% τα δυο πρώτα χρόνια. Παράλληλα, με βάση τα παραπάνω, η μη παραχώρηση της περιοχής θα έχει ως αποτέλεσμα μια απώλεια περίπου 14.500 θέσεων εργασίας την περίοδο 2014-2015. Επομένως, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η εκχώρηση δεν έχει μόνο στενούς ταμειακούς δημοσιονομικούς στόχους αλλά έχει παράλληλα και ευεργετικές επιπτώσεις στη δραστηριότητα και την απασχόληση.

Η αξιοποίηση της περιοχής θα συμβάλλει επίσης και στη μόνιμη ενίσχυση του ισοζυγίου εξωτερικών συναλλαγών με την εισροή κεφαλαίων κατά το στάδιο των κατασκευαστικών εργασιών αλλά και μακροχρόνια από τη μεταφορά εισοδημάτων (όπως ενδεικτικά από την προσέλκυση ενδεχομένως κατοίκων του εξωτερικού, ή έσοδα πολιτιστικών εκδηλώσεων, εκθέσεων κλπ.).
Με την επίτευξη της σταθεροποίησης της οικονομίας και την εξισορρόπηση των δίδυμων ελλειμμάτων, το μεγάλο ζητούμενο σήμερα είναι η ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας για τον περιορισμό της ανεργίας.
Η αναπτυξιακή συνιστώσα της συγκεκριμένης παρέμβασης στο Ελληνικό έχει άμεση και μόνιμη επίδραση στη δραστηριότητα και κυρίως μπορεί να διεγείρει όλη την αναπτυξιακή διαδικασία για την έξοδο της χώρας από την κρίση μέσω της εισροής των αναγκαίων πόρων και τη διαμόρφωση θετικών προσδοκιών. Η εκκίνηση των εργασιών για την αξιοποίηση θα δώσει ένα ισχυρό σήμα στις διεθνείς αγορές ότι, η Ελλάδα αλλάζει και είναι πλέον χώρα ανοικτή στις διεθνείς επενδύσεις και τη διεθνή επιχειρηματικότητα ενισχύοντας περαιτέρω την εισροή πόρων.
Πηγή: ΙΟΒΕ

No comments: