The Hellenic Navy (HN) (Greek: Πολεμικό Ναυτικό, Polemikó Naftikó, abbreviated ΠΝ) is the naval force of Greece, part of the Greek Armed Forces. The modern Greek navy has its roots in the naval forces of various Aegean Islands, which fought in the Greek War of Independence. During the periods of monarchy (1833–1924 and 1936–1973) it was known as the Royal Navy (Βασιλικόν Ναυτικόν, Vasilikón Naftikón, abbreviated ΒΝ).The total displacement of all the navy's vessels is approximately 150,000 tons.The motto of the Hellenic Navy is "Μέγα το της Θαλάσσης Κράτος" from Thucydides' account of Pericles' oration on the eve of the Peloponnesian War. This has been roughly translated as "Great is the country that controls the sea". The Hellenic Navy's emblem consists of an anchor in front of a crossed Christian cross and trident, with the cross symbolizing Greek Orthodoxy, and the trident symbolizing Poseidon, the god of the sea in Greek mythology. Pericles' words are written across the top of the emblem. "The navy, as it represents a necessary weapon for Greece, should only be created for war and aim to victory."...............The Hellenic Merchant Marine refers to the Merchant Marine of Greece, engaged in commerce and transportation of goods and services universally. It consists of the merchant vessels owned by Greek civilians, flying either the Greek flag or a flag of convenience. Greece is a maritime nation by tradition, as shipping is arguably the oldest form of occupation of the Greeks and a key element of Greek economic activity since the ancient times. Nowadays, Greece has the largest merchant fleet in the world, which is the second largest contributor to the national economy after tourism and forms the backbone of world shipping. The Greek fleet flies a variety of flags, however some Greek shipowners gradually return to Greece following the changes to the legislative framework governing their operations and the improvement of infrastructure.Blogger Tips and Tricks
This is a bilingual blog in English and / or Greek and you can translate any post to any language by pressing on the appropriate flag....Note that there is provided below a scrolling text with the 30 recent posts...Αυτό είναι ένα δίγλωσσο blog στα Αγγλικά η/και στα Ελληνικά και μπορείτε να μεταφράσετε οποιοδήποτε ποστ σε οποιαδήποτε γλώσσα κάνοντας κλικ στη σχετική σημαία. Σημειωτέον ότι παρακάτω παρέχεται και ένα κινούμενο κείμενο με τα 30 πρόσφατα ποστς....This is a bilingual blog in English and / or Greek and you can translate any post to any language by pressing on the appropriate flag....Note that there is provided below a scrolling text with the 30 recent posts...Αυτό είναι ένα δίγλωσσο blog στα Αγγλικά η/και στα Ελληνικά και μπορείτε να μεταφράσετε οποιοδήποτε ποστ σε οποιαδήποτε γλώσσα κάνοντας κλικ στη σχετική σημαία. Σημειωτέον ότι παρακάτω παρέχεται και ένα κινούμενο κείμενο με τα 30 πρόσφατα ποστς.........

Tuesday, January 14, 2014

Ο ελληνόκτητος στόλος...[ 3350 ]


VLCC  CROWN UNITY  01 by sspalato

Ο ελληνόκτητος στόλος διατηρεί παγκόσμια πρωτιά με αξία 101 δισ.
Ήδη δόθηκαν παραγγελίες για ναυπήγηση 19 νέων πλοίων - Αποκτήθηκαν πάνω από 15 second hand
  Εντονη δραστηριότητα από τις πρώτες ημέρες του νέου χρόνου επιδεικνύουν οι Ελληνες εφοπλιστές τόσο στην αγορά πλοίων από «δεύτερο χέρι» όσο και στις νέες παραγγελίες νεότευκτων.
 
Τα ελληνικά εφοπλιστικά συμφέροντα φαίνεται να κινούνται και τις δέκα πρώτες ημέρες του νέου έτους, με τους ρυθμούς του 2013, έτος κατά το οποίο κατέρριψαν κάθε προηγούμενο ρεκόρ σε αγορές και ναυπηγήσεις πλοίων, επενδύοντας συνολικά πάνω από 19 δισ. δολ., ανανεώνοντας το στόλο, ο οποίος εκτιμάται σε αξία στο σύνολό του στα 101 δισ. δολ., σύμφωνα με την εταιρεία VesselsValue.com.
 
Το επενδυτικό «κρεσέντο» συνεχίστηκε και τις πρώτες ημέρες του Ιανουαρίου, καθώς ελληνικά συμφέροντα απέκτησαν στη second hand αγορά πάνω από 15 πλοία, επενδύοντας περισσότερα από 300 εκατ. δολ., ενώ δόθηκαν παραγγελίες για τη ναυπήγηση 19 νεότευκτων πλοίων. Σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Golden Destiny, οι αγορές second hand είναι κατά 150% περισσότερες απ’ ό,τι την τελευταία εργάσιμη εβδομάδα του Δεκεμβρίου, ενώ ο αριθμός των νέων παραγγελιών ήταν αυξημένος κατά 280% σε σύγκριση με μία εβδομάδα πριν.
 
Στις αγορές second hand οι ναυλομεσιτικοί οίκοι φαίνεται να ξεχωρίζουν την επένδυση ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας, για την αγορά en block τεσσάρων υπό ναυπήγηση bulk carriers, 64.000 dwt το ένα αντί 30 εκατ. το ένα, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2014. Ο ναυλομεσιτικός οίκος Compass Maritime αναφέρει ότι πρόκειται για την Thenamaris του κ. Κωνσταντίνου Μαρτίνου. Συνολικά οι Ελληνες αγόρασαν 15 πλοία (12 bulkers και 3 δεξαμενόπλοια).
 
Σε νέες παραγγελίες προχώρησαν, σύμφωνα με την Golden Destiny, η Metrostar για δύο δεξαμενόπλοια τύπου VLCC (320.000 dwt το ένα) στα ναυπηγεία Hyundai, η Tomasos Brothers για 2 δεξαμενόπλοια τύπου MR (50.400 dwt) στα ναυπηγεία Samjin της Κίνας και η Central Mare Monaco για έξι MR (τέσσερα 50.000 dwt και δύο 40.000 dwt) στα ναυπηγεία Hyundai Vinashin στο Βιετνάμ. Στα πλοία ξηρού φορτίου καταγράφηκαν οι παραγγελίες της Golden Union για δύο kamsarmax (82.000 dwt) στα κινεζικά ναυπηγεία Avic Weihai, της Target Marine για δύο ultramax (63.000 dwt) στα κινεζικά ναυπηγεία Zhejiang και της Diana Shipping για ένα kamsarmax (82.000 dwt) στα ναυπηγεία Yangzhou Dayang της Κίνας.
 
Στα containerships η Οceanbulk του Πέτρου Παππά τοποθέτησε άλλη μία παραγγελία για δύο πλοία στα ναυπηγεία της Hyundai, ενώ δύο πλοία ειδικού τύπου παρήγγειλε η Golden Enegry. Στο μεταξύ, σύμφωνα με την online υπηρεσία αξιολόγησης πλοίων VesselsValue.com, η αξία του ελληνόκτητου στόλου, που είναι πρώτος παγκοσμίως με όρους μεταφορικής ικανότητας (dwt) εκτιμάται στα 101,039 δισ. δολ. (με ημερομηνία 8 Ιανουαρίου) και βρίσκεται μπροστά απ’ όλες τις υπόλοιπες ναυτιλιακές δυνάμεις του πλανήτη.
 
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο ιαπωνικός στόλος με αξία 89,11 δισ. δολ. και στην τρίτη θέση ο κινεζικός με αξία 72,6 δισ. δολ. Την τέταρτη θέση καταλαμβάνει ο γερμανόκτητος στόλος, η αξία του οποίου ανέρχεται στο ποσό των 53,2 δισ. δολ. και ακολουθούν η Σιγκαπούρη, η Νορβηγία και η Νότια Κορέα, με στόλους αξίας 30,4 δισ. δολ., 29,6 δισ. δολ. και 28,6 δισ. δολ. αντίστοιχα. Η αξία του παγκόσμιου στόλου ανέρχεται στα 659,6 δισ. δολ. 
 
Ανά κατηγορία
 
Ανά τύπο πλοίου την πρώτη θέση με βάση την αξία τους καταλαμβάνουν οι Ελληνες στα δεξαμενόπλοια (αξία στόλου33,67 δισ. δολ.) και στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers), η αξία των οποίων ανέρχεται στα 11,05 δισ. δολ, ενώ στα Bulkers προηγούνται οι Ιάπωνες (50,6 δισ. δολ.) και στα containerships οι Γερμανοί (32,65 δισ. δολ.). Τέλος, στα πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG) την πρώτη θέση καταλαμβάνουν οι Νορβηγοί (αξία στόλου 4,31 δισ. δολ.).
www.naftemporiki.gr

No comments: