The Hellenic Navy (HN) (Greek: Πολεμικό Ναυτικό, Polemikó Naftikó, abbreviated ΠΝ) is the naval force of Greece, part of the Greek Armed Forces. The modern Greek navy has its roots in the naval forces of various Aegean Islands, which fought in the Greek War of Independence. During the periods of monarchy (1833–1924 and 1936–1973) it was known as the Royal Navy (Βασιλικόν Ναυτικόν, Vasilikón Naftikón, abbreviated ΒΝ).The total displacement of all the navy's vessels is approximately 150,000 tons.The motto of the Hellenic Navy is "Μέγα το της Θαλάσσης Κράτος" from Thucydides' account of Pericles' oration on the eve of the Peloponnesian War. This has been roughly translated as "Great is the country that controls the sea". The Hellenic Navy's emblem consists of an anchor in front of a crossed Christian cross and trident, with the cross symbolizing Greek Orthodoxy, and the trident symbolizing Poseidon, the god of the sea in Greek mythology. Pericles' words are written across the top of the emblem. "The navy, as it represents a necessary weapon for Greece, should only be created for war and aim to victory."...............The Hellenic Merchant Marine refers to the Merchant Marine of Greece, engaged in commerce and transportation of goods and services universally. It consists of the merchant vessels owned by Greek civilians, flying either the Greek flag or a flag of convenience. Greece is a maritime nation by tradition, as shipping is arguably the oldest form of occupation of the Greeks and a key element of Greek economic activity since the ancient times. Nowadays, Greece has the largest merchant fleet in the world, which is the second largest contributor to the national economy after tourism and forms the backbone of world shipping. The Greek fleet flies a variety of flags, however some Greek shipowners gradually return to Greece following the changes to the legislative framework governing their operations and the improvement of infrastructure.Blogger Tips and Tricks
This is a bilingual blog in English and / or Greek and you can translate any post to any language by pressing on the appropriate flag....Note that there is provided below a scrolling text with the 30 recent posts...Αυτό είναι ένα δίγλωσσο blog στα Αγγλικά η/και στα Ελληνικά και μπορείτε να μεταφράσετε οποιοδήποτε ποστ σε οποιαδήποτε γλώσσα κάνοντας κλικ στη σχετική σημαία. Σημειωτέον ότι παρακάτω παρέχεται και ένα κινούμενο κείμενο με τα 30 πρόσφατα ποστς....This is a bilingual blog in English and / or Greek and you can translate any post to any language by pressing on the appropriate flag....Note that there is provided below a scrolling text with the 30 recent posts...Αυτό είναι ένα δίγλωσσο blog στα Αγγλικά η/και στα Ελληνικά και μπορείτε να μεταφράσετε οποιοδήποτε ποστ σε οποιαδήποτε γλώσσα κάνοντας κλικ στη σχετική σημαία. Σημειωτέον ότι παρακάτω παρέχεται και ένα κινούμενο κείμενο με τα 30 πρόσφατα ποστς.........

Saturday, October 10, 2009

COSCO και Νεα Κυβερνηση [ 457 ]


Αδιέξοδο διαρκείας στο λιμάνι Πειραιά
Αποχή των λιμενεργατών και το Σαββατοκύριακο.

Να απορριφθούν οι αιτήσεις της Ομοσπονδίας Λιμενεργατών και του δημάρχου Περάματος, που ζητούν να ακυρωθεί η ιδιωτικοποίηση του λιμένα Πειραιά, εισηγήθηκε στην Ολομέλεια του Συμβουλίου η σύμβουλος Επικρατείας κα Ευαγγελία Νίκα.

Εκπρόσωποι της εταιρείας COSCO, μετά τη συνάντηση με τον πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας, εξέφρασαν την ικανοποίησή τους, καθώς έλαβαν τη διαβεβαίωση πως δεν τίθεται θέμα να καταργηθεί η σύμβαση για το λιμάνι του Πειραιά.

Εν τω μεταξύ, οι εργαζόμενοι στο λιμάνι, που απεργούν εδώ και εννέα ημέρες, αποφάσισαν να απέχουν από την εργασία τους και το Σαββατοκύριακο, ενώ ο επιχειρηματικός κόσμος απηύθυνε έκκληση για λήξη της απεργίας, ζητώντας παράλληλα συνάντηση με την υπουργό Οικονομίας, Λούκα Κατσέλη.

Εκατοντάδες φορτηγά αυτοκίνητα φορτωμένα με εμπορεύματα παραμένουν έξω απο τις πύλες του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου κ. Πάρις Ευαγγελίου απέκλεισε το ενδεχόμενο να δεχθεί εμπορεύματα το Λαύριο, καθώς δε διαθέτει τον απαραίτητο εξοπλισμό.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΣΚΑΙ

No comments: