The Hellenic Navy (HN) (Greek: Πολεμικό Ναυτικό, Polemikó Naftikó, abbreviated ΠΝ) is the naval force of Greece, part of the Greek Armed Forces. The modern Greek navy has its roots in the naval forces of various Aegean Islands, which fought in the Greek War of Independence. During the periods of monarchy (1833–1924 and 1936–1973) it was known as the Royal Navy (Βασιλικόν Ναυτικόν, Vasilikón Naftikón, abbreviated ΒΝ).The total displacement of all the navy's vessels is approximately 150,000 tons.The motto of the Hellenic Navy is "Μέγα το της Θαλάσσης Κράτος" from Thucydides' account of Pericles' oration on the eve of the Peloponnesian War. This has been roughly translated as "Great is the country that controls the sea". The Hellenic Navy's emblem consists of an anchor in front of a crossed Christian cross and trident, with the cross symbolizing Greek Orthodoxy, and the trident symbolizing Poseidon, the god of the sea in Greek mythology. Pericles' words are written across the top of the emblem. "The navy, as it represents a necessary weapon for Greece, should only be created for war and aim to victory."...............The Hellenic Merchant Marine refers to the Merchant Marine of Greece, engaged in commerce and transportation of goods and services universally. It consists of the merchant vessels owned by Greek civilians, flying either the Greek flag or a flag of convenience. Greece is a maritime nation by tradition, as shipping is arguably the oldest form of occupation of the Greeks and a key element of Greek economic activity since the ancient times. Nowadays, Greece has the largest merchant fleet in the world, which is the second largest contributor to the national economy after tourism and forms the backbone of world shipping. The Greek fleet flies a variety of flags, however some Greek shipowners gradually return to Greece following the changes to the legislative framework governing their operations and the improvement of infrastructure.Blogger Tips and Tricks
This is a bilingual blog in English and / or Greek and you can translate any post to any language by pressing on the appropriate flag....Note that there is provided below a scrolling text with the 30 recent posts...Αυτό είναι ένα δίγλωσσο blog στα Αγγλικά η/και στα Ελληνικά και μπορείτε να μεταφράσετε οποιοδήποτε ποστ σε οποιαδήποτε γλώσσα κάνοντας κλικ στη σχετική σημαία. Σημειωτέον ότι παρακάτω παρέχεται και ένα κινούμενο κείμενο με τα 30 πρόσφατα ποστς....This is a bilingual blog in English and / or Greek and you can translate any post to any language by pressing on the appropriate flag....Note that there is provided below a scrolling text with the 30 recent posts...Αυτό είναι ένα δίγλωσσο blog στα Αγγλικά η/και στα Ελληνικά και μπορείτε να μεταφράσετε οποιοδήποτε ποστ σε οποιαδήποτε γλώσσα κάνοντας κλικ στη σχετική σημαία. Σημειωτέον ότι παρακάτω παρέχεται και ένα κινούμενο κείμενο με τα 30 πρόσφατα ποστς.........

Saturday, October 3, 2009

Κλειστός ο Σταθμος Containers του ΟΛΠ [ 445 ]

Κλειστός ο Σταθμός containers του Πειραιά εν αναμονή του εκλογικού απουελέσματος

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Σάββατο, 3 Οκτωβρίου 2009 07:00
Τα πλοία που έχουν ρότα για το λιμάνι του Πειραιά, αλλάζουν για πολλοστή φορά τα τελευταία τέσσερα χρόνια τα δρομολόγιά τους.

Κλειστός παρέμεινε και χθες ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ , αφού οι εργαζόμενοι συνεχίζουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα, και όλα δείχνουν ότι θα ξεκαθαρίσουν μετά την ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης την άλλη εβδομάδα.

Χθες το μεσημέρι προέκυψε και θέμα εξόδου από το Σ.ΕΜΠΟ εμπορευματοκιβωτίου που περιείχε υγειονομικό υλικό. Οι εργαζόμενοι αρνήθηκαν να το αφήσουν να βγει και αφού ενημερώθηκε ο εισαγγελέας Πειραιά το εμπορευματοκιβώτιο αναμένεται να εξέλθει τη Δευτέρα 5 Οκτωβρίου.

Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ έχουν προκηρύξει κινητοποιήσεις μέχρι τις 6 Οκτωβρίου 2009 και ζητούν το «πάγωμα» της εγκατάστασης της Cosco στο Σ.ΕΜΠΟ, και διάλογο με το νέο υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής με τελικό σκοπό την ακύρωση της σύμβασης, ώστε να παραμείνει υπό κρατικό έλεγχο και διαχείριση.

Στο επιχειρηματικό πεδίο η ΣΕΠ, η θυγατρική της Cosco Pacific που έχει αναλάβει τη διαχείριση του Σ.ΕΜΠΟ, σύμφωνα με πληροφορίες, μετά το πρωτόκολλο παράδοσης παραλαβής που υπέγραψε την 1η Οκτωβρίου με τον ΟΛΠ, εξέδωσε, σύμφωνα με πληροφορίες και τα πρώτα τιμολόγια στο όνομά της.

Την ίδια στιγμή όμως τα πλοία που είχαν ρότα για το λιμάνι του Πειραιά, αλλάζουν για πολλοστή φορά τα τελευταία τέσσερα χρόνια τα δρομολόγιά τους, και πλέουν πια με προορισμό λιμάνια γειτονικών χωρών. Σημειώνεται ότι το θέμα της παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ υπήρξε σημείο τριβής ανάμεσα στην κυβέρνηση της Ν.Δ. και τους εργαζομένους και οδήγησε σε πολύμηνες κινητοποιήσεις.

Στην Ε.Ε.

Στα ανοικτά θέματα σε ό,τι αφορά τη σύμβαση παραχώρησης εκτός από το δικαστικό επίπεδο όπου έχουν καταθέσει προσφυγές οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων, είναι και οι καταγγελίες που έχουν κάνει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ευρωβουλευτές του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ αλλά και η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος.

Τα ερωτήματα που έχουν καταθέσει αφορούν, κυρίως, φορολογικά κίνητρα που προβλέπει ο νόμος με τον οποίο κατοχυρώθηκε η σύμβαση παραχώρησης στη Cosco και τα οποία δεν περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης.

Ειδικότερα πρόκειται για την επιστροφή ΦΠΑ άμεσα και - μετά το πέρας 60 ημερών - έντοκα, ενώ η συνήθης πρακτική για άλλες επιχειρήσεις (αρ. 4 της Σύμβασης) - συμπεριλαμβανημένου και του ίδιου του ΟΛΠ - είναι η άτοκη επιστροφή με καθυστέρηση 2-3 χρόνων.

Επίσης και για το θέμα της πρόβλεψης για τυχόν συσσωρευμένες ζημιές της εταιρείας διαχείρισης του Σ.ΕΜΠΟ που θα δύνανται να μεταφέρονται προς συμψηφισμό με φορολογητέα κέρδη επομένων χρήσεων, χωρίς χρονικό περιορισμό (Αρ. 5 της σύμβασης), ενώ για άλλες επιχειρήσεις - συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου του ΟΛΠ - το δικαίωμα αυτό έχει συγκεκριμένο ορίζοντα 5ετίας.

Πολιτικές θέσεις

Αναφορικά με τις δηλώσεις των στελεχών του ΠΑΣΟΚ για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης με τη Cosco σε περίπτωση που κερδίσει τις βουλευτικές εκλογές και σχηματίσει κυβέρνηση ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Πάνος Καμμένος σε δηλώσεις του στο κανάλι 1 σημείωσε μεταξύ άλλων: Εδώ πέρα έχουν υπογραφεί διακρατικές συμφωνίες.

Έχει υπογράψει ο πρωθυπουργός της χώρας με τον πρόεδρο της Κίνας. Θα πει στον πρόεδρο της Κίνας ότι «κοιτάξτε να δείτε, εμείς αλλάξαμε κυβέρνηση και θέλουμε να διαπραγματευτούμε»; Αυτά τα πράγματα είναι αστεία και νομίζω ότι κι οι ίδιοι το καταλαβαίνουν κι έχουν παρασυρθεί σε μία λογική η οποία είναι λάθος.

Και λυπάμαι πράγματι που το κάνουν, διότι αυτό πλήττει τη σοβαρότητα της χώρας. Αντιλαμβάνομαι ότι μπορεί να υπάρχει διαφορετική θέση ιδεολογική, αντιλαμβάνομαι ότι μπορεί να έχουν διαφορετική θέση για τον αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, για την Ολυμπιακή, για τα λιμάνια, όμως αυτή η χώρα έχει μια συνέχεια».

Σε δηλώσεις της στον ίδιο ραδιοφωνικό σταθμό η Βάσω Παπανδρέου επεσήμανε για το θέμα: «Δεν μπορούμε να καταργήσουμε την υπάρχουσα συμφωνία με την Cosco για το λιμάνι του Πειραιά, αλλά μπορούμε να τη βελτιώσουμε υπέρ της χώρας.

Εμείς ήμασταν από την αρχή εναντίον της συμφωνίας των Κινέζων με τον ΟΛΠ. Θα μπορούσε να γίνει μια συμφωνία με κάποια ξένη επιχείρηση ή φορέα, αλλά να είναι πολύ πιο επωφελής για τη χώρα.

Βεβαίως η συμφωνία αυτή έχει γίνει και σωστά και θα προσπαθήσουμε να τη βελτιώσουμε. Δεν μπορούμε να καταργήσουμε, δεν υπάρχει η δυνατότητα να καταργήσουμε το τι έχει γίνει στο παρελθόν.

Αυτό που θα κοιτάξουμε είναι να αλλάξουμε το μέλλον, να βελτιώσουμε το μέλλον και βεβαίως να βελτιώσουμε, μέσα από διαπραγματεύσεις σκληρές, ό,τι έχει προχωρήσει και δεν είναι σύμφωνο με το δημόσιο συμφέρον».

No comments: