Κλειστός ο Σταθμός containers του Πειραιά εν αναμονή του εκλογικού απουελέσματος
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Σάββατο, 3 Οκτωβρίου 2009 07:00
Τα πλοία που έχουν ρότα για το λιμάνι του Πειραιά, αλλάζουν για πολλοστή φορά τα τελευταία τέσσερα χρόνια τα δρομολόγιά τους. |
Κλειστός παρέμεινε και χθες ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ , αφού οι εργαζόμενοι συνεχίζουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα, και όλα δείχνουν ότι θα ξεκαθαρίσουν μετά την ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης την άλλη εβδομάδα.
Χθες το μεσημέρι προέκυψε και θέμα εξόδου από το Σ.ΕΜΠΟ εμπορευματοκιβωτίου που περιείχε υγειονομικό υλικό. Οι εργαζόμενοι αρνήθηκαν να το αφήσουν να βγει και αφού ενημερώθηκε ο εισαγγελέας Πειραιά το εμπορευματοκιβώτιο αναμένεται να εξέλθει τη Δευτέρα 5 Οκτωβρίου.
Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ έχουν προκηρύξει κινητοποιήσεις μέχρι τις 6 Οκτωβρίου 2009 και ζητούν το «πάγωμα» της εγκατάστασης της Cosco στο Σ.ΕΜΠΟ, και διάλογο με το νέο υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής με τελικό σκοπό την ακύρωση της σύμβασης, ώστε να παραμείνει υπό κρατικό έλεγχο και διαχείριση.
Στο επιχειρηματικό πεδίο η ΣΕΠ, η θυγατρική της Cosco Pacific που έχει αναλάβει τη διαχείριση του Σ.ΕΜΠΟ, σύμφωνα με πληροφορίες, μετά το πρωτόκολλο παράδοσης παραλαβής που υπέγραψε την 1η Οκτωβρίου με τον ΟΛΠ, εξέδωσε, σύμφωνα με πληροφορίες και τα πρώτα τιμολόγια στο όνομά της.
Την ίδια στιγμή όμως τα πλοία που είχαν ρότα για το λιμάνι του Πειραιά, αλλάζουν για πολλοστή φορά τα τελευταία τέσσερα χρόνια τα δρομολόγιά τους, και πλέουν πια με προορισμό λιμάνια γειτονικών χωρών. Σημειώνεται ότι το θέμα της παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ υπήρξε σημείο τριβής ανάμεσα στην κυβέρνηση της Ν.Δ. και τους εργαζομένους και οδήγησε σε πολύμηνες κινητοποιήσεις.
Στην Ε.Ε.
Στα ανοικτά θέματα σε ό,τι αφορά τη σύμβαση παραχώρησης εκτός από το δικαστικό επίπεδο όπου έχουν καταθέσει προσφυγές οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων, είναι και οι καταγγελίες που έχουν κάνει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ευρωβουλευτές του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ αλλά και η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος.
Τα ερωτήματα που έχουν καταθέσει αφορούν, κυρίως, φορολογικά κίνητρα που προβλέπει ο νόμος με τον οποίο κατοχυρώθηκε η σύμβαση παραχώρησης στη Cosco και τα οποία δεν περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης.
Ειδικότερα πρόκειται για την επιστροφή ΦΠΑ άμεσα και - μετά το πέρας 60 ημερών - έντοκα, ενώ η συνήθης πρακτική για άλλες επιχειρήσεις (αρ. 4 της Σύμβασης) - συμπεριλαμβανημένου και του ίδιου του ΟΛΠ - είναι η άτοκη επιστροφή με καθυστέρηση 2-3 χρόνων.
Επίσης και για το θέμα της πρόβλεψης για τυχόν συσσωρευμένες ζημιές της εταιρείας διαχείρισης του Σ.ΕΜΠΟ που θα δύνανται να μεταφέρονται προς συμψηφισμό με φορολογητέα κέρδη επομένων χρήσεων, χωρίς χρονικό περιορισμό (Αρ. 5 της σύμβασης), ενώ για άλλες επιχειρήσεις - συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου του ΟΛΠ - το δικαίωμα αυτό έχει συγκεκριμένο ορίζοντα 5ετίας.
Πολιτικές θέσεις
Αναφορικά με τις δηλώσεις των στελεχών του ΠΑΣΟΚ για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης με τη Cosco σε περίπτωση που κερδίσει τις βουλευτικές εκλογές και σχηματίσει κυβέρνηση ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Πάνος Καμμένος σε δηλώσεις του στο κανάλι 1 σημείωσε μεταξύ άλλων: Εδώ πέρα έχουν υπογραφεί διακρατικές συμφωνίες.
Έχει υπογράψει ο πρωθυπουργός της χώρας με τον πρόεδρο της Κίνας. Θα πει στον πρόεδρο της Κίνας ότι «κοιτάξτε να δείτε, εμείς αλλάξαμε κυβέρνηση και θέλουμε να διαπραγματευτούμε»; Αυτά τα πράγματα είναι αστεία και νομίζω ότι κι οι ίδιοι το καταλαβαίνουν κι έχουν παρασυρθεί σε μία λογική η οποία είναι λάθος.
Και λυπάμαι πράγματι που το κάνουν, διότι αυτό πλήττει τη σοβαρότητα της χώρας. Αντιλαμβάνομαι ότι μπορεί να υπάρχει διαφορετική θέση ιδεολογική, αντιλαμβάνομαι ότι μπορεί να έχουν διαφορετική θέση για τον αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, για την Ολυμπιακή, για τα λιμάνια, όμως αυτή η χώρα έχει μια συνέχεια».
Σε δηλώσεις της στον ίδιο ραδιοφωνικό σταθμό η Βάσω Παπανδρέου επεσήμανε για το θέμα: «Δεν μπορούμε να καταργήσουμε την υπάρχουσα συμφωνία με την Cosco για το λιμάνι του Πειραιά, αλλά μπορούμε να τη βελτιώσουμε υπέρ της χώρας.
Εμείς ήμασταν από την αρχή εναντίον της συμφωνίας των Κινέζων με τον ΟΛΠ. Θα μπορούσε να γίνει μια συμφωνία με κάποια ξένη επιχείρηση ή φορέα, αλλά να είναι πολύ πιο επωφελής για τη χώρα.
Βεβαίως η συμφωνία αυτή έχει γίνει και σωστά και θα προσπαθήσουμε να τη βελτιώσουμε. Δεν μπορούμε να καταργήσουμε, δεν υπάρχει η δυνατότητα να καταργήσουμε το τι έχει γίνει στο παρελθόν.
Αυτό που θα κοιτάξουμε είναι να αλλάξουμε το μέλλον, να βελτιώσουμε το μέλλον και βεβαίως να βελτιώσουμε, μέσα από διαπραγματεύσεις σκληρές, ό,τι έχει προχωρήσει και δεν είναι σύμφωνο με το δημόσιο συμφέρον».
No comments:
Post a Comment