The Hellenic Navy (HN) (Greek: Πολεμικό Ναυτικό, Polemikó Naftikó, abbreviated ΠΝ) is the naval force of Greece, part of the Greek Armed Forces. The modern Greek navy has its roots in the naval forces of various Aegean Islands, which fought in the Greek War of Independence. During the periods of monarchy (1833–1924 and 1936–1973) it was known as the Royal Navy (Βασιλικόν Ναυτικόν, Vasilikón Naftikón, abbreviated ΒΝ).The total displacement of all the navy's vessels is approximately 150,000 tons.The motto of the Hellenic Navy is "Μέγα το της Θαλάσσης Κράτος" from Thucydides' account of Pericles' oration on the eve of the Peloponnesian War. This has been roughly translated as "Great is the country that controls the sea". The Hellenic Navy's emblem consists of an anchor in front of a crossed Christian cross and trident, with the cross symbolizing Greek Orthodoxy, and the trident symbolizing Poseidon, the god of the sea in Greek mythology. Pericles' words are written across the top of the emblem. "The navy, as it represents a necessary weapon for Greece, should only be created for war and aim to victory."...............The Hellenic Merchant Marine refers to the Merchant Marine of Greece, engaged in commerce and transportation of goods and services universally. It consists of the merchant vessels owned by Greek civilians, flying either the Greek flag or a flag of convenience. Greece is a maritime nation by tradition, as shipping is arguably the oldest form of occupation of the Greeks and a key element of Greek economic activity since the ancient times. Nowadays, Greece has the largest merchant fleet in the world, which is the second largest contributor to the national economy after tourism and forms the backbone of world shipping. The Greek fleet flies a variety of flags, however some Greek shipowners gradually return to Greece following the changes to the legislative framework governing their operations and the improvement of infrastructure.Blogger Tips and Tricks
This is a bilingual blog in English and / or Greek and you can translate any post to any language by pressing on the appropriate flag....Note that there is provided below a scrolling text with the 30 recent posts...Αυτό είναι ένα δίγλωσσο blog στα Αγγλικά η/και στα Ελληνικά και μπορείτε να μεταφράσετε οποιοδήποτε ποστ σε οποιαδήποτε γλώσσα κάνοντας κλικ στη σχετική σημαία. Σημειωτέον ότι παρακάτω παρέχεται και ένα κινούμενο κείμενο με τα 30 πρόσφατα ποστς....This is a bilingual blog in English and / or Greek and you can translate any post to any language by pressing on the appropriate flag....Note that there is provided below a scrolling text with the 30 recent posts...Αυτό είναι ένα δίγλωσσο blog στα Αγγλικά η/και στα Ελληνικά και μπορείτε να μεταφράσετε οποιοδήποτε ποστ σε οποιαδήποτε γλώσσα κάνοντας κλικ στη σχετική σημαία. Σημειωτέον ότι παρακάτω παρέχεται και ένα κινούμενο κείμενο με τα 30 πρόσφατα ποστς.........

Wednesday, September 9, 2009

Αποσυρση και στα πλοια..[ 394 ]

Κατατέθηκε από ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες στην Ένωση
Πρόταση απόσυρσης επιβατηγών πλοίων ηλικίας άνω των 30 ετών

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Τετάρτη, 9 Σεπτεμβρίου 2009 07:00


Νέα δεδομένα θα δημιουργήσει στην ευρωπαϊκή και ελληνική ακτοπλοΐα τυχόν αποδοχή, από πλευράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πρότασης που έχουν καταθέσει μεγάλες ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην επιβατηγό ναυτιλία και στον κλάδο των οχηματαγωγών (ro-ro) για υποχρεωτική απόσυρση όλων των πλοίων ro-ro και ropax ηλικίας μεγαλύτερης των 30 ετών.

Η πρόταση κατατίθεται ως «αντίδοτο» στην κρίση που πλήττει κυρίως τον κλάδο των οχηματαγωγών πλοίων (ro-ro) και δευτερευόντως των επιβατηγών - οχηματαγωγών, καθώς, από την μία πλευρά, η ζήτηση υπηρεσιών βαίνει μειούμενη, ενώ από την άλλη παρατηρείται υπερπροσφορά πλοίων.

Μεταξύ των ευρωπαϊκών ομίλων που προωθούν μία τέτοια πρόταση είναι ο όμιλος Grimaldi, ο οποίος έχει υπό ναυπήγηση ένα μεγάλο αριθμό πλοίων, αλλά και άλλες ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες.

Οπως ανέφερε στη «Ν» ο εκπρόσωπος του Ομίλου Grimaldi, Παύλος Κυπριανού, το θέμα συζητείται μεταξύ των ευρωπαϊκών ναυτιλιακών εταιρειών, ενώ έχει τεθεί και στην Ευρωπαϊκή Ενωση, χωρίς βέβαια μέχρι στιγμής να έχει ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση. Πρόκειται αναμφίβολα για ένα σύνθετο θέμα, το οποίο όμως μπορεί, όπως είπε ο κ. Κυπριανού, να συμβάλει στην αντιμετώπιση της κρίσης και στον εκσυγχρονισμό του στόλου. Επίσης, όπως εκτιμάται, μία τέτοια απόφαση μπορεί να αποβεί σε όφελος και των ευρωπαϊκών ναυπηγείων, τα οποία δραστηριοποιούνται έντονα στην κατασκευή επιβατηγών πλοίων.

Σε δηλώσεις του στους Lloyds List, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Grimaldi, Emanuele Grimaldi, αναφέρθηκε στα οφέλη ενός εκτεταμένου προγράμματος απόσυρσης πλοίων σε ευρωπαϊκό επίπεδο, εκφράζοντας την ευχή τα νέα πρόσωπα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να έχουν τα κότσια να λάβουν τη σωστή απόφαση.

Στην περίπτωση που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υιοθετήσει την πρόταση αυτή, ένα μεγάλο μέρος του ευρωπαϊκού επιβατηγού στόλου μπορεί να οδηγηθεί σε διάλυση, δεδομένου ότι μέχρι σήμερα δεν ίσχυαν όρια ηλικίας για τα πλοία.

Αντιθέτως, όλα ήταν υποχρεωμένα να προσαρμοσθούν στις διατάξεις της επονομαζόμενης «Συνθήκης της Στοκχόλμης».

Επισημαίνεται ακόμη ότι η χώρα μας, η μόνη που είχε θέσει όρια ηλικίας για τα επιβατηγά πλοία τα 35 χρόνια, προχώρησε το 2006 στην κατάργηση των ορίων αυτών. Κύκλοι του ΥΕΝΑΝΠ ανέφεραν στη «Ν» ότι δεν είναι σε γνώση τους κάποια τέτοια πρόταση.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ

No comments: