Κατατέθηκε από ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες στην Ένωση
Πρόταση απόσυρσης επιβατηγών πλοίων ηλικίας άνω των 30 ετών
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Τετάρτη, 9 Σεπτεμβρίου 2009 07:00
Νέα δεδομένα θα δημιουργήσει στην ευρωπαϊκή και ελληνική ακτοπλοΐα τυχόν αποδοχή, από πλευράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πρότασης που έχουν καταθέσει μεγάλες ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην επιβατηγό ναυτιλία και στον κλάδο των οχηματαγωγών (ro-ro) για υποχρεωτική απόσυρση όλων των πλοίων ro-ro και ropax ηλικίας μεγαλύτερης των 30 ετών.
Η πρόταση κατατίθεται ως «αντίδοτο» στην κρίση που πλήττει κυρίως τον κλάδο των οχηματαγωγών πλοίων (ro-ro) και δευτερευόντως των επιβατηγών - οχηματαγωγών, καθώς, από την μία πλευρά, η ζήτηση υπηρεσιών βαίνει μειούμενη, ενώ από την άλλη παρατηρείται υπερπροσφορά πλοίων.
Μεταξύ των ευρωπαϊκών ομίλων που προωθούν μία τέτοια πρόταση είναι ο όμιλος Grimaldi, ο οποίος έχει υπό ναυπήγηση ένα μεγάλο αριθμό πλοίων, αλλά και άλλες ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες.
Οπως ανέφερε στη «Ν» ο εκπρόσωπος του Ομίλου Grimaldi, Παύλος Κυπριανού, το θέμα συζητείται μεταξύ των ευρωπαϊκών ναυτιλιακών εταιρειών, ενώ έχει τεθεί και στην Ευρωπαϊκή Ενωση, χωρίς βέβαια μέχρι στιγμής να έχει ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση. Πρόκειται αναμφίβολα για ένα σύνθετο θέμα, το οποίο όμως μπορεί, όπως είπε ο κ. Κυπριανού, να συμβάλει στην αντιμετώπιση της κρίσης και στον εκσυγχρονισμό του στόλου. Επίσης, όπως εκτιμάται, μία τέτοια απόφαση μπορεί να αποβεί σε όφελος και των ευρωπαϊκών ναυπηγείων, τα οποία δραστηριοποιούνται έντονα στην κατασκευή επιβατηγών πλοίων.
Σε δηλώσεις του στους Lloyds List, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Grimaldi, Emanuele Grimaldi, αναφέρθηκε στα οφέλη ενός εκτεταμένου προγράμματος απόσυρσης πλοίων σε ευρωπαϊκό επίπεδο, εκφράζοντας την ευχή τα νέα πρόσωπα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να έχουν τα κότσια να λάβουν τη σωστή απόφαση.
Στην περίπτωση που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υιοθετήσει την πρόταση αυτή, ένα μεγάλο μέρος του ευρωπαϊκού επιβατηγού στόλου μπορεί να οδηγηθεί σε διάλυση, δεδομένου ότι μέχρι σήμερα δεν ίσχυαν όρια ηλικίας για τα πλοία.
Αντιθέτως, όλα ήταν υποχρεωμένα να προσαρμοσθούν στις διατάξεις της επονομαζόμενης «Συνθήκης της Στοκχόλμης».
Επισημαίνεται ακόμη ότι η χώρα μας, η μόνη που είχε θέσει όρια ηλικίας για τα επιβατηγά πλοία τα 35 χρόνια, προχώρησε το 2006 στην κατάργηση των ορίων αυτών. Κύκλοι του ΥΕΝΑΝΠ ανέφεραν στη «Ν» ότι δεν είναι σε γνώση τους κάποια τέτοια πρόταση.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ
Πρόταση απόσυρσης επιβατηγών πλοίων ηλικίας άνω των 30 ετών
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Τετάρτη, 9 Σεπτεμβρίου 2009 07:00
Νέα δεδομένα θα δημιουργήσει στην ευρωπαϊκή και ελληνική ακτοπλοΐα τυχόν αποδοχή, από πλευράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πρότασης που έχουν καταθέσει μεγάλες ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην επιβατηγό ναυτιλία και στον κλάδο των οχηματαγωγών (ro-ro) για υποχρεωτική απόσυρση όλων των πλοίων ro-ro και ropax ηλικίας μεγαλύτερης των 30 ετών.
Η πρόταση κατατίθεται ως «αντίδοτο» στην κρίση που πλήττει κυρίως τον κλάδο των οχηματαγωγών πλοίων (ro-ro) και δευτερευόντως των επιβατηγών - οχηματαγωγών, καθώς, από την μία πλευρά, η ζήτηση υπηρεσιών βαίνει μειούμενη, ενώ από την άλλη παρατηρείται υπερπροσφορά πλοίων.
Μεταξύ των ευρωπαϊκών ομίλων που προωθούν μία τέτοια πρόταση είναι ο όμιλος Grimaldi, ο οποίος έχει υπό ναυπήγηση ένα μεγάλο αριθμό πλοίων, αλλά και άλλες ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες.
Οπως ανέφερε στη «Ν» ο εκπρόσωπος του Ομίλου Grimaldi, Παύλος Κυπριανού, το θέμα συζητείται μεταξύ των ευρωπαϊκών ναυτιλιακών εταιρειών, ενώ έχει τεθεί και στην Ευρωπαϊκή Ενωση, χωρίς βέβαια μέχρι στιγμής να έχει ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση. Πρόκειται αναμφίβολα για ένα σύνθετο θέμα, το οποίο όμως μπορεί, όπως είπε ο κ. Κυπριανού, να συμβάλει στην αντιμετώπιση της κρίσης και στον εκσυγχρονισμό του στόλου. Επίσης, όπως εκτιμάται, μία τέτοια απόφαση μπορεί να αποβεί σε όφελος και των ευρωπαϊκών ναυπηγείων, τα οποία δραστηριοποιούνται έντονα στην κατασκευή επιβατηγών πλοίων.
Σε δηλώσεις του στους Lloyds List, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Grimaldi, Emanuele Grimaldi, αναφέρθηκε στα οφέλη ενός εκτεταμένου προγράμματος απόσυρσης πλοίων σε ευρωπαϊκό επίπεδο, εκφράζοντας την ευχή τα νέα πρόσωπα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να έχουν τα κότσια να λάβουν τη σωστή απόφαση.
Στην περίπτωση που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υιοθετήσει την πρόταση αυτή, ένα μεγάλο μέρος του ευρωπαϊκού επιβατηγού στόλου μπορεί να οδηγηθεί σε διάλυση, δεδομένου ότι μέχρι σήμερα δεν ίσχυαν όρια ηλικίας για τα πλοία.
Αντιθέτως, όλα ήταν υποχρεωμένα να προσαρμοσθούν στις διατάξεις της επονομαζόμενης «Συνθήκης της Στοκχόλμης».
Επισημαίνεται ακόμη ότι η χώρα μας, η μόνη που είχε θέσει όρια ηλικίας για τα επιβατηγά πλοία τα 35 χρόνια, προχώρησε το 2006 στην κατάργηση των ορίων αυτών. Κύκλοι του ΥΕΝΑΝΠ ανέφεραν στη «Ν» ότι δεν είναι σε γνώση τους κάποια τέτοια πρόταση.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ
No comments:
Post a Comment