The Hellenic Navy (HN) (Greek: Πολεμικό Ναυτικό, Polemikó Naftikó, abbreviated ΠΝ) is the naval force of Greece, part of the Greek Armed Forces. The modern Greek navy has its roots in the naval forces of various Aegean Islands, which fought in the Greek War of Independence. During the periods of monarchy (1833–1924 and 1936–1973) it was known as the Royal Navy (Βασιλικόν Ναυτικόν, Vasilikón Naftikón, abbreviated ΒΝ).The total displacement of all the navy's vessels is approximately 150,000 tons.The motto of the Hellenic Navy is "Μέγα το της Θαλάσσης Κράτος" from Thucydides' account of Pericles' oration on the eve of the Peloponnesian War. This has been roughly translated as "Great is the country that controls the sea". The Hellenic Navy's emblem consists of an anchor in front of a crossed Christian cross and trident, with the cross symbolizing Greek Orthodoxy, and the trident symbolizing Poseidon, the god of the sea in Greek mythology. Pericles' words are written across the top of the emblem. "The navy, as it represents a necessary weapon for Greece, should only be created for war and aim to victory."...............The Hellenic Merchant Marine refers to the Merchant Marine of Greece, engaged in commerce and transportation of goods and services universally. It consists of the merchant vessels owned by Greek civilians, flying either the Greek flag or a flag of convenience. Greece is a maritime nation by tradition, as shipping is arguably the oldest form of occupation of the Greeks and a key element of Greek economic activity since the ancient times. Nowadays, Greece has the largest merchant fleet in the world, which is the second largest contributor to the national economy after tourism and forms the backbone of world shipping. The Greek fleet flies a variety of flags, however some Greek shipowners gradually return to Greece following the changes to the legislative framework governing their operations and the improvement of infrastructure.Blogger Tips and Tricks
This is a bilingual blog in English and / or Greek and you can translate any post to any language by pressing on the appropriate flag....Note that there is provided below a scrolling text with the 30 recent posts...Αυτό είναι ένα δίγλωσσο blog στα Αγγλικά η/και στα Ελληνικά και μπορείτε να μεταφράσετε οποιοδήποτε ποστ σε οποιαδήποτε γλώσσα κάνοντας κλικ στη σχετική σημαία. Σημειωτέον ότι παρακάτω παρέχεται και ένα κινούμενο κείμενο με τα 30 πρόσφατα ποστς....This is a bilingual blog in English and / or Greek and you can translate any post to any language by pressing on the appropriate flag....Note that there is provided below a scrolling text with the 30 recent posts...Αυτό είναι ένα δίγλωσσο blog στα Αγγλικά η/και στα Ελληνικά και μπορείτε να μεταφράσετε οποιοδήποτε ποστ σε οποιαδήποτε γλώσσα κάνοντας κλικ στη σχετική σημαία. Σημειωτέον ότι παρακάτω παρέχεται και ένα κινούμενο κείμενο με τα 30 πρόσφατα ποστς.........

Saturday, July 11, 2009

Metro Θεσσαλονίκης [ 199 ]


Eξι προσφορές για το μετρό θεσσαλονίκης
ΕΞΠΡΕΣ πρίν 2 ώρες και 10'

OΛOKΛHPΩΘHKE χθες η πρώτη φάση του διαγωνισμού για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, με την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος από όλες τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες.
Ειδικότερα, χθες, ημέρα λήξης της προθεσμίας του διαγωνισμού, υποβλήθηκαν στην Αττικό Μετρό Α.Ε. έξι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος, με τη συμμετοχή 14 εταιριών:

1. ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική - Impregilo - Seli - Ansaldo sts
2. Ακτωρ ΑΤΕ
3. Μηχανική ΑΕ
4. Κοινοπραξία Dragados SA - Μοχλός ΑΕ
5. Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - Alpine Bau GMBH - FCC Construction SA
6. Κοινοπραξία J&P - Αβαξ Α.Ε. - Ghella SpA - Alstom Transport SA

Το έργο, προϋπολογισμού 425 εκατομμυρίων ευρώ, περιλαμβάνει, πέρα από την κατασκευή 4,8 χλμ. υπόγειας γραμμής με πέντε νέους σταθμούς σε Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα, τη δημιουργία χώρου στάθμευσης 1.000 αυτοκινήτων στον τερματικό σταθμό της Μίκρας.
Με βάση όσα προβλέπονται, οι κοινοπραξίες και οι εταιρίες, που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, θα αξιολογηθούν από την Αττικό Μετρό Α.Ε. σύμφωνα με τα κριτήρια που τέθηκαν στα τεύχη του διαγωνισμού και όσες προεπιλεγούν θα κληθούν στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού να υποβάλουν τεχνική και οικονομική προσφορά για το έργο.

Ο διαγωνισμός προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούλιο του 2010, εφόσον δεν υπάρξουν εμπλοκές με ενστάσεις, προσφυγές κ.λπ., και αμέσως μετά θα ξεκινήσει η κατασκευή της πρώτης επέκτασης του μετρό της Θεσσαλονίκης.

Δ.Α.- Express.gr

No comments: