The Hellenic Navy (HN) (Greek: Πολεμικό Ναυτικό, Polemikó Naftikó, abbreviated ΠΝ) is the naval force of Greece, part of the Greek Armed Forces. The modern Greek navy has its roots in the naval forces of various Aegean Islands, which fought in the Greek War of Independence. During the periods of monarchy (1833–1924 and 1936–1973) it was known as the Royal Navy (Βασιλικόν Ναυτικόν, Vasilikón Naftikón, abbreviated ΒΝ).The total displacement of all the navy's vessels is approximately 150,000 tons.The motto of the Hellenic Navy is "Μέγα το της Θαλάσσης Κράτος" from Thucydides' account of Pericles' oration on the eve of the Peloponnesian War. This has been roughly translated as "Great is the country that controls the sea". The Hellenic Navy's emblem consists of an anchor in front of a crossed Christian cross and trident, with the cross symbolizing Greek Orthodoxy, and the trident symbolizing Poseidon, the god of the sea in Greek mythology. Pericles' words are written across the top of the emblem. "The navy, as it represents a necessary weapon for Greece, should only be created for war and aim to victory."...............The Hellenic Merchant Marine refers to the Merchant Marine of Greece, engaged in commerce and transportation of goods and services universally. It consists of the merchant vessels owned by Greek civilians, flying either the Greek flag or a flag of convenience. Greece is a maritime nation by tradition, as shipping is arguably the oldest form of occupation of the Greeks and a key element of Greek economic activity since the ancient times. Nowadays, Greece has the largest merchant fleet in the world, which is the second largest contributor to the national economy after tourism and forms the backbone of world shipping. The Greek fleet flies a variety of flags, however some Greek shipowners gradually return to Greece following the changes to the legislative framework governing their operations and the improvement of infrastructure.Blogger Tips and Tricks
This is a bilingual blog in English and / or Greek and you can translate any post to any language by pressing on the appropriate flag....Note that there is provided below a scrolling text with the 30 recent posts...Αυτό είναι ένα δίγλωσσο blog στα Αγγλικά η/και στα Ελληνικά και μπορείτε να μεταφράσετε οποιοδήποτε ποστ σε οποιαδήποτε γλώσσα κάνοντας κλικ στη σχετική σημαία. Σημειωτέον ότι παρακάτω παρέχεται και ένα κινούμενο κείμενο με τα 30 πρόσφατα ποστς....This is a bilingual blog in English and / or Greek and you can translate any post to any language by pressing on the appropriate flag....Note that there is provided below a scrolling text with the 30 recent posts...Αυτό είναι ένα δίγλωσσο blog στα Αγγλικά η/και στα Ελληνικά και μπορείτε να μεταφράσετε οποιοδήποτε ποστ σε οποιαδήποτε γλώσσα κάνοντας κλικ στη σχετική σημαία. Σημειωτέον ότι παρακάτω παρέχεται και ένα κινούμενο κείμενο με τα 30 πρόσφατα ποστς.........

Thursday, September 17, 2009

Russia & Telesat Canada[ 431 ]

Russia launches carrier rocket with Canadian telecoms satellite

Russia launches carrier rocket with Canadian telecoms satellite
Sergei Kazak |

MOSCOW, September 18 (RIA Novosti) - Russia has launched a Proton-M heavy carrier rocket with the Nimiq 5 telecommunications satellite on board from the Baikonur space center in Kazakhstan, the Federal Space Agency Roscosmos said.

The launch of a Proton rocket was carried out at 23:19 Moscow time (19:19 GMT) on Thursday.

Telesat Canada signed a contract with International Launch Services (ILS) in 2007 for the launch of Nimiq 5 by an ILS Proton-M rocket with a Breeze booster.

ILS, owned by the Khrunichev Center, RSC Energia and U.S. firm Space Transport Inc., provides spacecraft launch services for Proton-M heavy carrier rockets.

Nimiq 5 is the fifth satellite in the grouping of Canadian geostationary telecommunications satellites owned by Telesat and used by satellite television provider Bell TV.

The satellite has 32 Ku-band transponders and is expected to become operational in 2010 to provide a wide range of high-definition and specialty television services to Bell TV and Dish Network subscribers in Canada and the United States.

Nimiq 5 has been built by Space Systems/Loral on the LS1300 platform, and has a service life of 15 years.

Earlier on Thursday, Russia launched a Soyuz 2.1b rocket with the Meteor-M domestic meteorological satellite and five mini-satellites, after two days of delays due to poor weather and technical problems.

Ποντοπόρος Ναυτιλία & κρίση,,,,[ 430 ]

ΕΤΕ: Εξαιρετική η προσαρμοστικότητα της ποντοπόρου στην κρίση

NAFTEMPORIKI.GR Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2009 12:38

Ο κλάδος της ποντοπόρου ναυτιλίας παρουσίασε τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, υπό το βάρος της διεθνούς οικονομικής κρίσης, ακραία μεταβλητότητα διανύοντας, σε διάστημα μόλις 6 μηνών, την απόσταση μεταξύ ενός ιστορικoύ υψηλού στις τιμές των σύνθετων ναύλων (Ιούνιος 2008) και ενός χαμηλού 12-ετίας (Δεκέμβριος 2008).

Οι εξελίξεις αυτές αντανακλούν τόσο την κάμψη της διεθνούς ζήτησης για ναυτιλιακές υπηρεσίες – με εξαίρεση την Κίνα – όσο και την αβεβαιότητα αναφορικά με την επίδραση της εισόδου στην αγορά ενός εξαιρετικά υψηλού αριθμού νεότευκτων πλοίων εξαιτίας του πρωτόγνωρου επιπέδου παραγγελιών κατά την τελευταία διετία, καθώς και τις δυσκολίες χρηματοδότησης λόγω έλλειψης ρευστότητας στο χρηματοπιστωτικό τομέα, επισημαίνει σε σχετική της έκθεση η Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος (ΕΤΕ).

Οι αναλυτές της ΕΤΕ επιχειρούν να αξιολογήσουν τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές του κλάδου - μέσα σε ένα εξαιρετικά ευμετάβλητο περιβάλλον - δεδομένου του υψηλού επιπέδου παραγγελιών πλοίων, καθώς και την επίδραση του κλάδου στην εγχώρια οικονομική δραστηριότητα. Βασικό συμπέρασμα της ανάλυσης είναι ότι η επιβεβλημένη άσκηση μιας επιθετικής πολιτικής αναφορικά με τις ακυρώσεις και αποσύρσεις πλοίων θα επιτρέψει την εξισορρόπηση της αγοράς και τη διαμόρφωση των ναύλων σε αποδεκτά επίπεδα, μέσα σε ένα σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα:

Μια ισχυρή δοκιμασία μετά από μια περίοδο πρωτόγνωρης άνθησης…

Ο κλάδος της ποντοπόρου ναυτιλίας βίωσε τα τελευταία χρόνια τον εντυπωσιακότερο ανοδικό κύκλο στην πρόσφατη ιστορία του ο οποίος κορυφώθηκε με το ιστορικά υψηλό επίπεδο ναύλων στη αγορά ξηρού φορτίου που σημειώθηκε τον Ιούνιο του 2008 (400% πάνω από το 10-ετή του μέσο όρο). Κύριοι παράγοντες που συνετέλεσαν σε αυτή την πρωτόγνωρη άνθηση – ιδιαίτερα στην αγορά ξηρού φορτίου -- ήταν οι ισχυροί ρυθμοί οικονομικής ανάπτυξης παγκοσμίως, η ενίσχυση του ρόλου των αναδυομένων αγορών και ιδιαίτερα η ακόρεστη ζήτηση της Κίνας για πρώτες ύλες, σε συνδυασμό με τη σχετική έλλειψη διαθέσιμης χωρητικότητας ώθησαν του ναύλους – ιδιαίτερα στην αγορά ξηρού φορτίου- σε πρωτόγνωρα επίπεδα. Η αγορά επέδειξε αξιοσημείωτο δυναμισμό έως τα μέσα του 2008 (περίπου 1 χρόνο μετά την έναρξη της διεθνούς οικονομικής κρίσης) υποστηριζόμενη από τις αντοχές των αναδυομένων αγορών και τη συνεχιζόμενη υστέρηση στη διαθεσιμότητα νέων πλοίων.

Η κλιμάκωση όμως της διεθνούς οικονομικής κρίσης κατά το 3ο τρίμηνο του 2009 συμπαρέσυρε στη δίνη της ολόκληρη την παγκόσμια οικονομία, συρρικνώνοντας δραματικά το διεθνές εμπόριο και ωθώντας τις τιμές των ναύλων σε ελεύθερη πτώση της τάξης του 93% , το Δεκέμβριο του 2008, από τα υπερβολικά υψηλά επίπεδα που είχαν φθάσει έξι μήνες νωρίτερα. Η πτώση οξύνθηκε από το γεγονός ότι από το 2006 έως και τα μέσα του 2008 οι πλοιοκτήτες ενθαρρυμένοι από την ισχυρή δυναμική της ζήτησης προέβησαν σε ένα πρωτόγνωρο σε μέγεθος πρόγραμμα παραγγελιών κατασκευής νέων πλοίων -- με αναμενόμενο διάστημα παράδοσης των πλοίων την τριετία 2009-2011 -- το οποίο ανήλθε στο 63% της διαθέσιμης χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου στα τέλη του 2008.

…ακολουθήθηκε από μια “made-in-China” ανάκαμψη της αγοράς κατά το 1ο εξάμηνο του 2009…

Η δυναμική ανάκαμψη της ζήτησης της Κίνας για πρώτες ύλες και κυρίως σιδηρομετάλλευμα -- που αποτελεί το κυριότερο εμπόρευμα στις μεταφορές χύδην φορτίου -- βελτίωσε σημαντικά την εικόνα της αγοράς, κατά το Α’ τρίμηνο του 2009, ωθώντας του ναύλους του ξηρού φορτίου πάνω από τις 4000 μονάδες τον Ιούνιο, ήτοι 600% υψηλότερα από το χαμηλό του Δεκεμβρίου. Η Κίνα εκμεταλλευόμενη τη σημαντική διόρθωση στις τιμές των πρώτων υλών και ειδικά των μετάλλων, καθώς και την ώθηση στην εγχώρια ζήτηση από την εφαρμογή ενός ιδιαίτερα δαπανηρού δημοσιονομικού προγράμματος στήριξης της κινεζικής οικονομίας, αύξησε σημαντικά τη ζήτηση για μεταφορική χωρητικότητα, ενθαρρύνοντας την επανασυσσώρευση αποθεμάτων πρώτων υλών και υποκαθιστώντας σε κάποιες περιπτώσεις και την εγχώρια παραγωγή με εισαγωγές. Κατά συνέπεια, ο ρυθμός συρρίκνωσης του δια θαλάσσης εμπορίου, σε ετήσια βάση, περιορίστηκε περίπου στο μισό από ότι εκτιμόταν αρχικά (-4.7% το Α’εξάμηνο του 2009 συγκριτικά με εκτιμήσεις για μείωση της τάξης του 6-7% σε ετήσια βάση).

…υποβοηθούμενη από επιτυχείς τακτικές διαχείρισης της υπερβάλλουσας δυναμικότητας και ευνοϊκούς συγκυριακούς παράγοντες…

Οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων κατά το Α’ εξάμηνο του 2009 υστέρησαν σημαντικά του αρχικού προγράμματος αντανακλώντας τόσο αιτήματα των πλοιοκτητών όσο και αντικειμενικές δυσκολίες υλοποίησης εκ μέρους των ναυπηγείων (λόγω του εξαιρετικά υψηλού φόρτου παραγγελιών τα προηγούμενα χρόνια και τις δυσκολίες εξεύρεσης επαρκούς χρηματοδότησης ), με αποτέλεσμα να αμβλυνθούν οι πιέσεις από το σκέλος της προσφοράς (οι εκτιμώμενες παραδόσεις νέων πλοίων στο Α’ εξάμηνο του 2009 αντιστοιχούν μόνο στο 14% των συνολικών αναμενόμενων παραδόσεων για το 2009, σε όρους χωρητικότητας) . Παράλληλα, οι καθυστερήσεις στην εκφόρτωση των πλοίων λόγω της αυξημένης κίνησης στα λιμάνια της Κίνας και η χρήση δεξαμενοπλοίων για αποθήκευση πετρελαίου με σκοπό την μεταπώλησή του μετά από κάποιο χρονικό διάστημα σε υψηλότερες τιμές, μείωσαν τη διαθέσιμη χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου κατά 5% περίπου, διευκολύνοντας την ανάκαμψη των ναύλων.

…οι οποίοι όμως δεν επαρκούν για να υποστηρίξουν τιμές ναύλων σε επίπεδα ανάλογα με αυτά του Β’ τριμήνου του 2009

Είναι αμφίβολο εάν η ζήτηση από την Κίνα θα διατηρήσει τη δυναμική του Α’ εξαμήνου του 2009, ενώ η ενίσχυση της διεθνούς ζήτησης, υπό το επικρατέστερο σενάριο ήπιας ανάκαμψης της διεθνούς οικονομίας, αναμένεται να είναι συγκρατημένη. Το υπόδειγμα διεθνούς ζήτησης για διακίνηση εμπορευμάτων της Δ/σης Οικονομικής ανάλυσης της ΕΤΕ υποδεικνύει ότι θα απαιτηθούν 2 χρόνια προκειμένου το επίπεδο ζήτησης τόσο στην αγορά ξηρού φορτίου, όσο και πετρελαίου και πετρελαιοειδών να επανέλθει στο μέσο επίπεδο του 2008 με τον ετήσιο ρυθμό αύξησης της ζήτησης να διαμορφώνεται το 2010 και το 2011 στο 4,9% και στο 7% αντιστοίχως. Κατά συνέπεια η είσοδος στην αγορά ενός σημαντικού αριθμού νεότευκτων πλοίων δυσχεραίνει την εξισορρόπηση της ναυτιλιακής αγοράς.

Ο περιορισμός της αναμενόμενης χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου, μέσω ακυρώσεων παραγγελιών, αναβολών παραδόσεων νέων πλοίων και διαλύσεων παλαιότερων, αποτελεί το βασικό εξισορροπητικό μηχανισμό για την αγορά την επόμενη διετία

Η χωρητικότητα των, υπό παραγγελία, πλοίων στα τέλη του 2008 υπερέβη το 60% της χωρητικότητας του υφιστάμενου στόλου προοιωνίζοντας ένα σημαντικό επίπεδο πλεονάζουσας προσφοράς την επόμενη διετία που θα μπορούσε να ωθήσει το βαθμό χρησιμοποίησης του στόλου σε εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο πιέζοντας τους ναύλους ξηρού φορτίου χαμηλότερα από τις 1500 μονάδες. Ωστόσο η Δ/ση Οικονομικής Ανάλυσης της ΕΤΕ εκτιμά ότι το συνολικό επίπεδο των ακυρώσεων παραγγελιών θα ανέλθει τελικά στο 40% του συνόλου των παραγγελιών (ήτοι, σε όρους μεταφορικής ικανότητας, περίπου 100 εκατ. dwt -- τόνοι καθαρού βάρους) συγκριτικά με ένα τρέχον εκτιμώμενο μέγεθος στόλου της τάξης των 418 εκατ. dwt) αντανακλώντας μια επιβεβλημένη προσαρμογή στις αναμενόμενες συνθήκες ζήτησης καθώς και την αδυναμία χρηματοδότησης ενός σημαντικού τμήματος των παραγγελιών. Οι ακυρώσεις αυτές σε συνδυασμό με 70 εκατ. dwt διαλύσεων πλοίων ηλικίας άνω των 25 ετών επαρκούν για να επιτρέψουν μια σταδιακή ανάκαμψη του βαθμού χρησιμοποίησης της μεταφορικής χωρητικότητας του στόλου ξηρού φορτίου προς το 10-ετή του μέσο όρο (87%) μέχρι το 2011. Υπό αυτό το σενάριο οι τιμές ναύλων ξηρού φορτίου αναμένεται να μειωθούν κάτω από τις 2000 μονάδες το 2010 και να υπερβούν, εκ νέου τις 3000, μονάδες προς τα τέλη του 2011. Μια τέτοια εξέλιξη θα μπορούσε να θεωρηθεί ως απόλυτα ικανοποιητική δεδομένου του μεγέθους της τρέχουσας ανισορροπίας στην αγορά, επιτρέποντας παράλληλα την κερδοφόρα εκμετάλλευση του στόλου ξηρού φορτίου κατά την ίδια χρονική περίοδο.

Αναφορικά με την αγορά δεξαμενοπλοίων, εκτιμάται ότι η ανισορροπία ζήτησης/προσφοράς —παρά την ασθενή ανάκαμψη της κατανάλωσης πετρελαίου και πετρελαιοειδών – είναι επίσης διαχειρίσιμη δεδομένου του χαμηλότερου επιπέδου παραγγελιών (οι οποίες αντιστοιχούσαν περίπου στο 38% της διαθέσιμης χωρητικότητας το 2008) καθώς και της ύπαρξης παλαιότερων πλοίων μονού τοιχώματος τα οποία θα μπορούσαν να αποσυρθούν μέχρι το 2011. Εκτιμάται ότι το συνολικό επίπεδο ακυρώσεων/αναβολών παραγγελιών θα ανέλθει στα 40 εκατ. dwt (με το τρέχον μέγεθος του στόλου δεξαμενοπλοίων να ανέρχεται στα 390 εκατ. dwt) το οποίο σε συνδυασμό με την απομάκρυνση άλλων 35 dwt παλαιών πλοίων θα οδηγήσει το βαθμό χρησιμοποίησης της μεταφορικής δυναμικότητας του στόλου των τάνκερ στο 81% το 2010 και στο 84% το 2011 και τις τιμές ναύλων της συγκεκριμένης αγοράς σημαντικά υψηλότερα από τα τρέχον επίπεδό τους (κατά 25 και 50% για το 2010 και το 2011 αντιστοίχως).

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες επιβεβαιώνουν τον ηγετικό τους ρόλο στην αγορά αν και παραμένουν αντιμέτωποι με πρωτόγνωρες προκλήσεις

Ο ελληνόκτητος στόλος διατηρεί την ηγετική του θέση στην αγορά παραμένοντας ο μεγαλύτερος στον κόσμο (αντιπροσωπεύοντας το 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας) παρά το σφοδρό ανταγωνισμό από άλλες χώρες και ιδιαίτερα από την Άπω Ανατολή. Παράλληλα συνεχίζεται η ποιοτική αναβάθμιση και ανανέωσή του με τη μέση ηλικία των πλοίων να μειώνεται περαιτέρω στα 11.9 έτη συγκριτικά με 12.9 έτη για το μ.ο. του παγκόσμιου στόλου. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες επέδειξαν αξιοσημείωτα αντανακλαστικά με το ξέσπασμα της κρίσης προβαίνοντας σε σημαντικές πωλήσεις παλαιότερων πλοίων πριν από την κατακρήμνιση των τιμών τους, στα τέλη του 2008, ενώ εμφανίζονται -- μαζί με τους Κινέζους -- ως οι πιο ενεργοί στην εκμετάλλευση αγοραστικών ευκαιριών στην αγορά νεότευκτων πλοίων κατά το Α’ εξάμηνο του 2009. Δεδομένου του διεθνούς περιβάλλοντος, μια αναπροσαρμογή των παραγγελιών των ελλήνων πλοιοκτητών με μείωση κατά 28% και 36% του εκτιμώμενου συνολικού αποθέματος παραγγελιών δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αντιστοίχως, θεωρείται εύλογη, επιτρέποντας ωστόσο τη διατήρηση ενός σταθερού μεριδίου στον παγκόσμιο στόλο σε όρους χωρητικότητας. Ωστόσο οι ανταγωνιστικές πιέσεις αναμένεται να οξυνθούν εξαιτίας τόσο του εντεινόμενου ανταγωνισμού από τους δυναμικά αναπτυσσόμενους ναυτιλιακούς κλάδους χωρών της Άπω Ανατολής – που απολαμβάνουν σε πολλές περιπτώσεις κρατικής στήριξης και προνομιακής πρόσβασης στο τραπεζικό σύστημα (βλ. Κίνα και Κορέα) — καθώς και της αυξημένης διαπραγματευτικής ισχύος ισχυρών εταιριών εξόρυξης βιομηχανικών μεταλλευμάτων. Η σημαντική κάμψη των διεθνών τιμών ναύλων και της δραστηριότητας στον τομέα, και η αναμενόμενη συγκρατημένη ανάκαμψη της ζήτησης κατά την επόμενη διετία, αναμένεται να οδηγήσουν σε μείωση των καθαρών εσόδων από τη ναυτιλία το 2009, για πρώτη φορά την τελευταία δεκαετία, με αποτέλεσμα η επίδραση στο ρυθμό οικονομικής ανάπτυξης να είναι αρνητική το 2009 και το 2010 –της τάξης των 0,4 ποσοστιαίων μονάδων ετησίως — και να επανέλθει σε θετικό έδαφος (0,3 ποσοστιαίες μονάδες) το 2011.

Εξελίξεις στην Ελληνική Οικονομία

Μολονότι η συρρίκνωση της οικονομικής δραστηριότητας στην ευρωζώνη ήταν ραγδαία κατά το Α’ εξάμηνο του έτους (-4.7% σε ετήσια βάση), στην Ελλάδα η οικονομική δραστηριότητα ήταν, κατά την ίδια περίοδο, στάσιμη αλλά με τάσεις περαιτέρω κάμψης. Στο Β’ εξάμηνο του έτους, η αρνητική επίδραση από την κρίση αναμένεται να ενταθεί, κυρίως λόγω της μείωσης της τουριστικής δραστηριότητας η οποία, σε όρους εισπράξεων εκτιμάται ότι θα συρρικνωθεί κατά 15% περίπου. Η πιο επεκτατική όμως, από το αναμενόμενο, δημοσιονομική πολιτική καθώς και οι ενδείξεις βελτίωσης του διεθνούς οικονομικού περιβάλλοντος μας οδηγούν σε ανοδική αναθεώρηση των προβλέψεων για την οικονομική δραστηριότητα με το ρυθμό μεταβολής του ΑΕΠ να αναμένεται στο -1.2% για το σύνολο του έτους συγκριτικά με -1.4% που ήταν η πρόβλεψή μας στις αρχές Ιουνίου – και στο +0.6% το 2010. Οι πιο σημαντικές πηγές αβεβαιότητας για την αναπτυξιακή επίδοση της ελληνικής οικονομίας σχετίζονται προφανώς με το εξωτερικό οικονομικό περιβάλλον αλλά και την καταναλωτική συμπεριφορά των νοικοκυριών εξαιτίας της επιδείνωσης των συνθηκών στην αγορά εργασίας (η απασχόληση συρρικνώθηκε κατά -0,7% σε ετήσια βάση το Α’ εξάμηνο του 2009), και παρά τη σχετικά ισχυρή αύξηση των πραγματικών μισθών (3% ετησίως το 2009). Η στάση της δημοσιονομικής πολιτικής συνιστά επίσης έναν ακόμη παράγοντα αβεβαιότητας για το 2010. Ο ρυθμός μεταβολής του ΔΤΚ εκτιμάται ότι θα επιταχυνθεί σταδιακά στο υπόλοιπο του έτους από το ελάχιστο επίπεδο του 0,5%, στο οποίο διαμορφώθηκε την περίοδο Μαΐου-Ιουνίου, καθώς η ευνοϊκή επίδραση από την πτωτική πορεία των τιμών του πετρελαίου, σε ετήσια βάση, εξασθενεί. Εντούτοις, ο πληθωρισμός θα παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα διαμορφούμενος στο +1.2% κατά μέσο όρο το 2009. Οι χαμηλότερες τιμές πετρελαίου και η σημαντική μείωση των εισαγωγών κεφαλαιουχικών και διαρκών καταναλωτικών αγαθών εκτιμάται ότι θα υπερ-αντισταθμίσουν την επίδραση από τη μείωση των εσόδων από εξαγωγές οδηγώντας σε συρρίκνωση του ελλείμματος του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών κατά περίπου 4 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ, στο 10,5% για το σύνολο του έτους (το χαμηλότερο επίπεδο από το 2005). Η κάμψη της οικονομικής δραστηριότητας, οι έκτακτες δαπάνες στήριξης ευπαθών ομάδων και κλάδων οικονομικής δραστηριότητας, σε συνδυασμό με τις χρόνιες διαρθρωτικές αδυναμίες και τη συνήθη επίδραση του εκλογικού κύκλου στα δημόσια οικονομικά, αναμένεται να οδηγήσουν το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης σε επίπεδο σημαντικά υψηλότερo από το 5% του ΑΕΠ που ήταν το 2008.

Συνολικά 28 κόμματα στις εκλογές[ 429 ]

Συνολικά 28 κόμματα υπέβαλαν αιτήσεις συμμετοχής στις εκλογές

NAFTEMPORIKI.GR Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2009 19:42

Συνολικά 28 κόμματα και συνδυασμοί κομμάτων κατέθεσαν στον Άρειο Πάγο αιτήσεις συμμετοχής στις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου 2009, καθώς έληξε η σχετική προθεσμία.
Το Α’ Τμήμα του Αρείου Πάγου θα ελέγξει τη νομιμότητα των δηλώσεων τους και θα προβεί στην ανακήρυξή τους.
Τα 28 κόμματα και οι συνδυασμοί κομμάτων που υπέβαλαν αιτήσεις συμμετοχής στις επερχόμενες εκλογές είναι:


1) Νέα Δημοκρατία (Κ. Καραμανλής),

2) Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα ΠΑ.ΣΟ.Κ. (Γ. Παπανδρέου),

3) Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας (Α. Παπαρήγα),

4) Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς (ΣΥΡΙΖΑ) (Α. Τσίπρας) ,

5) Λαϊκός Ορθόδοξος Συναγερμός (ΛΑ.Ο.Σ.) (Γ. Καρατζαφέρης),

6) Οικολόγοι Πράσινοι (εκτελεστική επιτροπή, Ε. Ζώτου, Α. Λεμπέση, Ν. Χρυσόγελος, Ιωάννα Κοντούλη, Ι. Παρασκευόπουλος, Μιχ. Πετράκος),

7) Μαρξιστικό - Λενινιστικό Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος (Αν. Παπαδόπουλος, Π. Κουφοβασίλης),

8) Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας (μαρξιστικό-λενινιστικό) (Γ. Κωνσταντόπουλος, Σ. Αγκούτογλου, Β. Σαμαράς, Η. Καμαρέτσος),

9) Εργατικό Επαναστατικό Κόμμα (ΕΕΚ Τροτσκιστές) (Σαμπετάι Μάτσας, Σάββας Μιχαήλ),

10) Δημοκρατική Αναγέννηση (Σ. Παπαθεμελής),

11) Ένωση Κεντρώων (Β. Λεβέντης),

12) Λαϊκός Σύνδεσμος - Χρυσή Αυγή (Ν. Μιχαλολιάκος),

13) Δημοσθένης Βεργής - Έλληνες Οικολόγοι (Δ. Βεργής),

14) Οικολόγοι Ελλάδας - Κ. Παπανικόλας - Πολιτική Κάθαρση (Κ. Παπανικόλας),

15) ΟΑΚΚΕ Οργάνωση για την Ανασυγκρότηση του ΚΚΕ (διοικούσα επιτροπή: Γ. Ζαφειρόπουλος, Δ. Γουρνάς),

16) Κοινωνία (Εμμ. Βολουδάκης),

17) Δημοκρατικοί (Μ. Μελετόπουλος),

18) Αντικαπιταλιστική Αριστερή Συνεργασία (ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α.) διοικούσα επιτροπή 12 ατόμων, 19) Ελληνικό Κίνημα Άμεσης Δημοκρατίας (Γ. Κόκκας),

20) Φως - Αλήθεια - Δικαιοσύνη (Κ. Μελισσουργός),

21) Μέλλον των Ελλήνων (Μ.Τ.Ε.) - Υπηρέτες του Ελληνικού Λαού (Υ.Τ.Ε.Λ.) (Ν. Σκοπελίτης),

22) Φίλοι του Ανθρώπου (Κ. Σταμούλης),

23) Περιφερειακή Αστική Ανάπτυξη (Π.Α.Α.) (Ν. Κολίτσης),

24) Νέα Ελληνική Δημοκρατία (Ν. Λάσκος),

25) Παλαιά Δημοκρατία (Α. Δασκαλόπουλος),

26) Καπνιστικές Ομάδες για την Τέχνη και την Εικαστική Συγκρότηση (Κ.Ο.Τ.Ε.Σ.) (Ν. Λούβρος),

27) Που είσαι Παπαδόπουλε - Κόμμα Ελλήνων Αλλοδαπών - Τρομοκρατείστε τους Τρομοκράτες (η αίτηση συμμετοχής κατατέθηκε χωρίς να έχει προηγηθεί ίδρυση κόμματος και χωρίς αρχηγό),

28) Χαρίζω Οικόπεδα, Χαρίζω Χρέη, Παναγροτικό Εργατικό Κίνημα Ελλάδος (ΠΑ.Ε.Κ.Ε.) (Μ. Τζαλαζίδης).

Italians die in Kabul blast [ 428 ]

Italian forces die in Kabul blast

Advertisement

Aftermath of the bomb blast in Kabul

( BBC )17-9-09

At least six Italian soldiers have been killed in a bomb attack on a military convoy in the Afghan capital, Kabul, Italian defence officials say.

Two military vehicles were reported to have been hit by a suicide car bomb. At least 10 civilians were also killed and dozens injured, officials said.

The Taliban have claimed responsibility for the attack in the city centre.

The blast comes as Afghan President Hamid Karzai reaffirmed his belief in last month's election process.

August's presidential election has been overshadowed by widespread allegations of fraud.

Deadly attack

Witnesses say an explosives-laden vehicle rammed into the Italian military convoy on Kabul's busy airport road.

"It was a suicide car bomb attack... It was against Italian forces," Kabul's chief of criminal investigations told the AFP news agency.

ATTACKS ON FOREIGN TROOPS
Sept 09: Six Italians killed, four wounded after attack on Kabul convoy
Aug 08: Ten French soldiers killed in ambush east of Kabul
July 08: Nine US soldiers killed in an attack in Kunar
June 08: Four British soldiers killed by a landmine in Helmand
July 07: Six Canadian soldiers and their Afghan translator killed by roadside bomb in Kandahar
June 05: Sixteen US special forces and crew killed when helicopter shot down in Kunar

At least four Italian soldiers are also said to have been seriously wounded.

Eyewitnesses said the explosion shook buildings and that a plume of black smoke hung over the area where it occurred.

Student Jamal Nasir was in his car when the bomber struck and described an almost deafening blast.

"I could see thick black smoke behind us... There were screams and car horns. People were running over each other and in the panic cars were driving on pedestrian lanes," he told the BBC.

The blast caused considerable destruction in the immediate vicinity, with a number of shops badly damaged.

Witnesses described blood-stained roads and twisted metal littering the area.

Television footage of the blast site showed the Italian flag on Isaf armoured vehicles, one of which was destroyed.

Fierce insurgency

There have been several bomb attacks in Kabul this year.

An Afghan man holds his son, after they both sustained minor injuries following a suicide car bomb attack on an Italian military convoy, near the site in Kabul, Afghanistan, Thursday, Sept. 17, 2009.
At least 10 Afghan civilians are said to have been killed.

Shortly before nationwide elections in August, Nato's Kabul headquarters was hit by a suicide car bomb attack which killed at least 10 people.

But this is thought to be one of the deadliest attacks on foreign troops in recent months.

On Wednesday, three US troops were killed by a roadside bomb in southern Afghanistan.

There are about 3,200 Italian troops in Afghanistan, mostly in the west of the country.

Around 20 Italian soldiers have died in Afghanistan. The BBC's Duncan Kennedy in Rome says that despite the killings, ministers have reiterated their commitment to keep troops in Afghanistan.

US and Nato-led forces across Afghanistan are battling a fierce Taliban insurgency.

In recent months the US has poured more forces into the Taliban's heartland in the south of the country.

And on Wednesday, the top US military officer, chairman of the Joint Chiefs of Staff Adm Mike Mullen, told the US Senate that yet more troops might be required in Afghanistan.

The year 2009 has been the deadliest for foreign troops in Afghanistan since the fall of the Taliban in 2001.

Ένας βράχος σαν τη Γη [ 427 ]


Ο πρώτος πλανήτης με στέρεο έδαφος εκτός του Ηλιακού Συστήματος

O πλανήτης βρίσκεται τόσο κοντά στο άστρο του ώστε θερμαίνεται τους 1.500 βαθμούς (καλλιτεχνική απεικόνιση)
Βαρκελώνη - 16/09/09 16:35

Προηγούμενο άρθρο:
Ο μικρότερος γνωστός εξωπλανήτης είναι λίγο μεγαλύτερος από τη Γη (4/2/2009)

Οι αστρονόμοι βρήκαν επιτέλους το πρώτο μέρος εκτός του Ηλιακού Συστήματος όπου θα μπορούσε κανείς να σταθεί: ένας πλανήτης λίγο μεγαλύτερος από τη Γη που ανακαλύφθηκε νωρίτερα φέτος αποδεικνύεται τώρα ότι αποτελείται από στερεά πετρώματα και όχι από αέρια.

Από τη δεκαετία του 1990 έως σήμερα έχουν εντοπιστεί περίπου 330 εξωηλιακοί πλανήτες (γνωστοί και ως εξωπλανήτες), οι περισσότεροι όμως είναι αέριοι γίγαντες όπως ο Δίας.

Ο πλανήτης Corot-7b, σε απόσταση 500 ετών φωτός, είναι το πρώτο εξωηλιακό σώμα για το οποίο υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι είναι βραχώδης, όπως είναι η Γη, ο Ερμής, ο Δίας και η Αφροδίτη στο δικό μας Ηλιακό Σύστημα.

Χρησιμοποιώντας το ισχυρό τηλεσκόπιο του Ευρωπαϊκού Νότιου Παρατηρητήριου στη Χιλή, οι αστρονόμοι υπολόγισαν ότι ο πλανήτης έχει πενταπλάσια μάζα σε σχέση με τη Γη και διάμετρο περίπου 80% μεγαλύτερη. Αυτό σημαίνει ότι η πυκνότητά του είναι συγκρίσιμη με της Γης και επομένως πρέπει να αποτελείται από στέρεα υλικά.

Αν και τα βασικά χαρακτηριστικά του μοιάζουν με του δικού μας πλανήτη, ο Corot-7b είναι αδύνατο να φιλοξενεί ζωή, αφού απέχει από το μητρικό του άστρο μόνο 2,5 εκατομμύρια χιλιόμετρα, συγκριτικά με τα 150 εκατ. χιλιόμετρα που χωρίζουν τη Γη από τον Ήλιο.

Η απόσταση από το μητρικό άστρο είναι τόσο μικρή ώστε το έτος του διαρκεί μόλις 20 γήινες ώρες και η θερμοκρασία στην επιφάνειά του κυμαίνεται από 1.000 έως 1.500 βαθμούς Κελσίου.

«Είναι ό,τι πλησιέστερο στη Γη έχουμε βρει μέχρι σήμερα. Απλώς είναι υπερβολικά κοντά στο άστρο του» σχολίασε ο Γερμανός αστρονόμος Αρτι Χάρτζες, μέλος της ερευνητικής ομάδας.

Η έρευνα παρουσιάστηκε σε συνέδριο Αστρονομίας στη Βαρκελώνη και θα δημοσιευτεί στην επιθεώρηση Astronomy and Astrophysics.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από Associated Press